Ziekte tijdens Contract bepaald duur

Darliiien
Topic Starter
Berichten: 193

Ziekte tijdens Contract bepaald duur

#1 , 20 okt 2017 10:36

Hoi!
Even een vraagje. Sinds 2 maanden heb ik een contract van bepaalde duur tot 3/1/18.
Nu blijkt sinds 3 weken dat ik cts heb en geopereerd moet worden.
Nu vroeg ik me af of mijn ziekteverlof door mijn werkgever uitbetaald zal moeten worden of door de ziekenkas?
Want als de werkgever moet betalen wil ik de operatie uitstellen tot na het contract, anders laat ik het onmiddellijk doen...

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 20 okt 2017 10:39

De regels zijn de zelfde bij een contract van bepaalde duur dan bij een contract van onbepaalde duur, de werkgever moet enkel het gewaarborgd loon betalen en als ik me niet vergis is dit de eerste 4 weken.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Darliiien
Topic Starter
Berichten: 193

#3 , 20 okt 2017 10:56

De regels zijn de zelfde bij een contract van bepaalde duur dan bij een contract van onbepaalde duur, de werkgever moet enkel het gewaarborgd loon betalen en als ik me niet vergis is dit de eerste 4 weken.
Nu na de operatie ben ik 2-3 weken uit, en moet aan beide kanten geopereerd worden. Ik krijg normaal 3/1/18 een verleninging van mijn contract tot 3/7/18.
Stel dus dat ik de operatie toch nu al zou laten doen aan 1 kant.
Hoelang moet ik dan terug aan er werk zijn om gewaarborgd loon te krijgen als ik de 2e kant wil laten opereren?

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 20 okt 2017 11:10

daar het geen herval van je ziekte is eigenlijk onmiddellijk.

Kan je dit niet langs beide zijden tegelijk laten doen, met één week verschil ,anders moet je werkgever je 2 maal gewaarborgd loon uit betalen en je verlenging van je contract ?

2 maanden gewaarborgd loon moeten betalen aan iemand die 6 maanden bij de werkgever werkt, is soms voor veel werkgevers van het goede teveel.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Lieve Van den Hooff
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

#5 , 26 nov 2017 13:51

Werknemer meld zich ziek, mag woning verlaten en geeft z'n verblijfplaats door (is dus niet op officiele adres maar werkgever krijgt door waar werknemer is)
Desondanks stuur werkgever toch een controlearts naar officiele adres met als gevolg dat werknemer niet in kennis was van de controle arts.
Kan werknemer dit winnen?

berenod
Berichten: 942

#6 , 26 nov 2017 14:28

Werknemer meld zich ziek, mag woning verlaten en geeft z'n verblijfplaats door (is dus niet op officiele adres maar werkgever krijgt door waar werknemer is)
Desondanks stuur werkgever toch een controlearts naar officiele adres met als gevolg dat werknemer niet in kennis was van de controle arts.
Kan werknemer dit winnen?
Best eigen topic starten!

Terug naar “Andere”