Afspraak ziekenhuis

Luc De Bruycker
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Afspraak ziekenhuis

#1 , 06 okt 2017 12:29

Ik heb 3 afspraken voor een onderzoek in het ziekenhuis moet ik daarvoor mijn verlofdagen opnemen of heb ik recht op extra vrije dagen wel niet betaald dan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 06 okt 2017 16:02

Dit valt te bezien van situatie tot situatie.
Zijn het onderzoeken in functie van een zwangerschap (ik vermoed van niet, aan je forumnaam te zien)?
Zijn het onderzoeken in functie van een ziekte/ongeval die je gehad hebt?
Zijn het onderzoeken die je moet ondergaan om je job te kunnen uitoefenen?

Als je op bovenstaande vragen 'nee' hebt geantwoord, zal het wellicht in je eigen tijd (lees als: verlofdagen) te doen zijn.

Drone
Berichten: 3030
Locatie: st-niklaas

#3 , 06 okt 2017 19:58

als ge goed overeenkomt met u werkgever is het volgende misschien een optie;

alle onderzoeken samen nemen 3u inbeslag en u haalt die later in als overuren . . .

Reclame

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#4 , 07 okt 2017 00:44

Met een medisch attest bekom je wel een gerechtvaardigde afwezigheid, maar geen ziekte (= betaalde werktijd).
Als de geneesheer attest wegens ziekte aflevert, dan is het wel werktijd.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Luc De Bruycker
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#5 , 10 okt 2017 15:07

Dit valt te bezien van situatie tot situatie.
Zijn het onderzoeken in functie van een zwangerschap (ik vermoed van niet, aan je forumnaam te zien)?
Zijn het onderzoeken in functie van een ziekte/ongeval die je gehad hebt?
Zijn het onderzoeken die je moet ondergaan om je job te kunnen uitoefenen?

Als je op bovenstaande vragen 'nee' hebt geantwoord, zal het wellicht in je eigen tijd (lees als: verlofdagen) te doen zijn.

Terug naar “Andere”