Verlof niet opnemen als werkloze / zwangerschapsverlof

modi92
Topic Starter
Berichten: 19

Verlof niet opnemen als werkloze / zwangerschapsverlof

#1 , 05 okt 2017 15:01

Hallo,

De situatie is als volgt:

Ik ben momenteel werkloos en 36 weken zwanger.
Mijn uitkering is momenteel nog maar €20, omdat ik af en toe 2 weken moest stempelen tijdens mijn interimwerk, dus daalde mijn uitkering heel snel.

Vanaf eind oktober gaat mijn zwangerschapsverlof in, tot ongeveer in februari.

Ik heb normaalgezien nog 5 vakantiedagen staan, maar ben ik deze verplicht om op te nemen?
Als ik deze opneem, ben ik namelijk opnieuw 5 dagen werkloosheidsuitkering kwijt.

Weet er ook iemand hoe je kan berekenen hoeveel mijn uitkering zal zijn tijdens mijn zwangerschapsverlof?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 okt 2017 15:33

Als je in zwangerschapsverlof bent zal je de laatste week van december die 5 dagen afgetrokken worden van je uitkering.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

modi92
Topic Starter
Berichten: 19

#3 , 05 okt 2017 15:35

Als je in zwangerschapsverlof bent zal je de laatste week van december die 5 dagen afgetrokken worden van je uitkering.
Dus eigenlijk is het beter dat ik die verlofdagen voor mijn zwangerschapsverlof opneem?
Aangezien ik tijdens mijn zwangerschapsverlof 19,5% extra krijg....

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 05 okt 2017 15:38

Je weet wat u nu krijgt en je weet wat je gaat krijgen en het is aan u om te kiezen.

Als je dit al een tijdje wist had je al beter elke maand 1 genomen dan had je het niet gemerkt.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”