Recht op uitkering na tijdelijke opdracht

alexthefalex
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

Recht op uitkering na tijdelijke opdracht

#1 , 02 okt 2017 23:02

Hallo,

Ik weet niet of het de juiste plek is om dit te vragen maar, in 2015 en 2016 had ik voltijds en heel het jaar gewerkt, vervolgens is mijn contract niet verlengd waardoor dat ik op 1 januari 2017 werkloos ben gevallen. Hierna had ik een volledige uitkering

Nu heb ik terug vier volledige maanden gewerkt (juni, juli, augustus en september) via interim en dus met een C4 waarop staat 'einde arbeidsovereenkomst' en ben ik op 1 oktober terug werkloos.

Normaal gezien zou ik dan toch terug gewoon recht hebben op uitkering? Lijkt me zo, dat als je een tijdelijke opdracht aanneemt je je recht op uitkering behoudt? Ook al ben ik niet zeker dat ik in de referteperiode hiervoor genoeg dagen heb?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Mijngebruikersnaam
Berichten: 46
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 okt 2017 16:19

klopt je krijgt gewoon uitkeringen, je had er recht op voor je tijdelijke tewerkstelling, en je bent niet ontslagen door eigen fout, dus geen enkele reden om hieraan te twijfelen.

Reclame

Terug naar “Andere”