wettelijke vakantiedagen

Looza
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

wettelijke vakantiedagen

#1 , 08 sep 2017 13:27

Hallo iedereen,

Ik ben arbeider en 7j lang tewerkgesteld geweest bij mijn vorige werkgever. Sinds kort ben ik van job veranderd, nog steeds als arbeider, maar heb ik nog een erg groot deel van mijn wettelijke vakantiedagen staan.

Als ik deze niet (allemaal) zou opnemen dit jaar, is dat dan financieel nadelig voor mij?
Of moeten deze opgebruikt worden?

Ik heb deze vraag reeds aan mijn vakbond gesteld, zij antwoordden me dat het voor een arbeider niet nodig is deze op te nemen en het enkel nadelig is voor een bediende.
Echter hoor ik erg veel tegenstrijdige dingen hieromtrent en speel ik liever op zeker.

Kan iemand me hiermee helpen?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 08 sep 2017 16:01

Er is voor u niks nadeel aan om je verlof niet op te nemen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Looza
Topic Starter
Berichten: 17
Juridisch actief: Nee

#3 , 08 sep 2017 17:50

En bij de belastingen dan?
Want in principe trek ik voor die dagen dan 2x loon, 1x in de vorm van vakantiegeld en 1x in de vorm van loon.

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 08 sep 2017 17:52

Er is voor u niks nadeel aan om je verlof niet op te nemen.
tenzij die ziek of (economisch)werkloos wordt in december.



@je huidige werkgever kan wel een sanctie krijgen op basis van art 145 sociaal strafwetboek, dus best even vragen bij je huidige werkgever of dat voor hun een probleem is .
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 08 sep 2017 17:53

En bij de belastingen dan?
Want in principe trek ik voor die dagen dan 2x loon, 1x in de vorm van vakantiegeld en 1x in de vorm van loon.
is niet erg
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#6 , 08 sep 2017 19:57

Er is voor u niks nadeel aan om je verlof niet op te nemen.

tenzij die ziek of (economisch)werkloos wordt in december

.
Dit is dan toch ook geen probleem,hij heeft toch zijn vakantiegeld gekregen en die is meer dan werkloos of ziekte uitkering.

En wat die werkgever betreft zou ik eens één werkgever willen ontmoeten die die boete heeft gehad in het zelfde geval als TS.

En mocht men of moest men, waar ben je mee bezig !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”