werkgever doekt werkplaats op

davkee
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

werkgever doekt werkplaats op

#1 , 30 aug 2017 17:30

beste,

bij een bedrijf zijn ze bezig met een reorganisatie. zelf werk ik er al 15 jaar anciënniteit . Men wil nu de bureauplaatsen gaan centraliseren.
Dit houd in dat de werknemers 20 km verder moeten gaan rijden, of te wel minstens een half uur langer onderweg zijn enkele rit.

Tot nu toe konden wij met de huidige situatie juist de combinatie gezin/ werk combineren. maar dit zal in de toekomst onmogelijk worden. aangezien we thuis niet op hulp van ouders of schoonouders terecht kunnen. ( begrijpelijk dat de werkgever hier geen rekening mee houd) maar indien de verplaatsing erbij komt , kan ik moeilijk mijn kinderen 5 dagen op rij van s'morgens tot s'avond in de op vang steken 7 uur tot 18:00.

kan een werkgever doet zomaar eenzijdig doen, zonder enige reden van (tijds) compensatie of moet men mijn akkoord niet hebben, en indien niet akkoord ?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 30 aug 2017 20:01

Indien niet akkoord zal je ander werk mogen zoeken, 20 km is een niet overbrugbare afstand.

Er zijn zeer veel mensen die 100km van hun woonst werken !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Avbogae
Berichten: 174
Juridisch actief: Nee

#3 , 30 aug 2017 21:52

Ik ben helemaal niet zeker, maar moet dit niet in je contract staan? In mijn contract staat dat ik werk in kantoor X, maar als het organisatorisch nodig zou zijn, kan ik verplaatst worden naar een andere vestiging.

Reclame

Blaatpraat
Berichten: 3794

#4 , 30 aug 2017 23:10

Niet-juridisch advies: mij lijkt het tijd om een babysit te zoeken, als je je huidig werk wilt blijven behouden dus.

davkee
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#5 , 03 sep 2017 14:40

ok , standpunt duidelijk , dank u wel

Terug naar “Andere”