Paramedisch medewerker CLB, deeltijds en tijdelijk , uitkering

hannah.s
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

Paramedisch medewerker CLB, deeltijds en tijdelijk , uitkering

#1 , 24 aug 2017 15:50

Hey,

Na een VDAB-opleiding verpleegkunde start ik op 1 september als paramedisch medewerker binnen het CLB. Zoals gebruikelijk betreft het hier een tijdelijke aanstelling ter vervanging van een ziek personeelslid en valt dit onder een apart statuut.
Ik start tot eind oktober voor 100%, dan tot eind december voor 60%. Vanaf januari zal ik (minstens) aan 30% tewerkgesteld worden tot eind juni 2018.
Voor het starten ontvang ik nog gewoon een voltijdse werkloosheidsuitkering, berekend op mijn loon voordat ik de opleiding verpleegkunde heb aangevat.
Zover ik kan opmaken na opzoekingswerk, vraag ik best vanaf de tewerkstelling aan 60% behoud van rechten aan. Op zich verdien ik met die 60% genoeg om mijn rekeningen etc te betalen.
In januari zal het echter goed mogelijk zijn dat de betrekking nog maar 30% bedraagt, gezien dan een verpleegkundige wordt terug verwacht. Het loon dat ik hierbij zal ontvangen zal niet voldoen voor mij om rond te komen. Ik vroeg me af of ik hierbij dan een aanvullende werkloosheidsuitkering kan verkrijgen? En op welke zaken ik dan betreffende het contract en formaliteiten moet letten?
Ik maak me vooral zorgen omdat 30% net geen 1/3de van een voltijdse arbeidsduur is.

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding