Fluiten op het werk

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

Re: Fluiten op het werk

#31 , 24 aug 2017 20:57

Spreken is grondwettelijk beschermd - met wel uitzonderingen.
Fluiten niet.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken
Berichten: 10285
Locatie: Erpe Mere

#32 , 24 aug 2017 20:58

En daar kreeg je in de eerste reactie na amper 6 minuten al een duidelijk antwoord op: "Ja."
is dat een duidelijk antwoord? zonder wetgeving noch rechtspraak die dat bevestigd?

google nog maar een paar dagen, lees duizenden uitspraken, weet je wat je gaat vinden die dat antwoord bevestigd, niks.

als men fluiten mag verbieden mag men spreken ook verbieden, maw je werkgever kan je dan verplichten om de hele werkdag niks te zeggen. welke rechter gaat uw werkgever hierin volgen?
Daar ben ik het mee eens.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#33 , 24 aug 2017 21:18

als men fluiten mag verbieden mag men spreken ook verbieden

Hoe moet de autoverkoper dan een auto verkopen? Met gebarentaal (of met fluitsignalen)?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#34 , 24 aug 2017 21:50

google nog maar een paar dagen, lees duizenden uitspraken, weet je wat je gaat vinden die dat antwoord bevestigd, niks.
Wel uitspraken van het tegenovergestelde tegengekomen? Want dat is even relevant.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Georgetettink
Topic Starter
Berichten: 5
Juridisch actief: Nee

#35 , 30 aug 2017 16:33

Bedankt voor alle toelichtingen en reacties.
Ik neem dit zeker mee. Misschien nog een heel kleine kanttekening. We hebben hier ook een hond zitten in de toonzaal, één of andere maltezer of zo.
Op zich een braaf hondje, maar een hond in de toonzaal, dat vind ik nu eens echt origineel en vooral ongepast als je spreekt over 'storend voor de klanten'. Zeker als ik moet vaststellen dat die te pas en te onpas begint te blaffen, voor ieders voeten loopt en als kers op de taart af en toe eens een drol achterlaat tussen de wagens... maaaar, er mag niet gefloten worden :-). Wat een grap hé eigenlijk. Ondertussen is dat stormke in het glas water al lang gaan liggen en blijf ik sporadisch mijn melodietje fluiten. Machtig !

ChristophePaus
Berichten: 453
Juridisch actief: Nee

#36 , 08 sep 2017 18:58

... en voor diegenen die het nog niet doorhadden; deze pier heeft eens goed met jullie voeten gerammeld!

Terug naar “Andere”