Controlearts gestuurd naar fout adres

brittvdamme
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Controlearts gestuurd naar fout adres

#1 , 17 aug 2017 16:14

Hallo,

Enkele maanden geleden ben ik gestart op een nieuwe job waar ik te maken heb gekregen met "pesterijen".
Daarbovenop ben ik ook ziek geworden.
Het ging niet om een verkoudheid, ik heb effectief op spoed gelegen etc.
Dat terzijde,

Ik ben nadien een week thuisgeschreven door mijn huisdokter. Ik heb het huis niet verlaten.

Ik heb de vakbond ingeschakeld voor het verkrijgen van mijn C4 en achterstallig loon, waarbij ik heb ontdekt dat de werkgever mijn ziekte niet wil uitbetalen omdat hij de controlearts heeft langsgestuurd en ik ben niet op de controle ingegaan.
Dit is niet verwonderlijk, aangezien hij de arts naar mijn vorig adres heeft gestuurd waar ik al bijna een jaar niet meer woon.

Op het contract dat ik heb getekend, stond inderdaad mijn vorig adres. Hier heb ik hem op attent gemaakt, waarop we samen het adres hebben doorstreept, en het juiste adres hebben genoteerd. Hierna heb ik het contract getekend. Hij beloofde me dat hij dit zou doorgeven aan sdWorx. Dit is nooit gebeurd.

Ik kan heel makkelijk aantonen dat ik al bijna een jaar gedomicilieerd sta bij mijn ouders. Mijn werkgever was hier uiteraard ook van op de hoogte.

Mijn vraag is, ben ik in de fout omdat ik het (gewijzigd met balpen) contract heb ondertekend? Kan hij een controlearts sturen naar mijn vorig adres?

Deze meneer wil mij helaas op alle vlakken mogelijk nekken. Mijn "ongewettigde afwezigheid" kost mij dus ook heel veel geld terwijl ik effectief ziek op de zetel lag thuis.

De bediende van de vakbond heeft mij vandaag verteld dat ik hier niets aan kan doen. Is dat wel zo?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 17 aug 2017 16:20

Dan stond u adres meer dan een jaar foutief op je loonbrief vermeld ??
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#3 , 17 aug 2017 16:21

Indien u 'enkele maanden geleden' gestart bent op de job in kwestie en reeds 'bijna een jaar' gedomicilieerd bent bij uw ouders, hoe komt het dan dat het verkeeerde adres op de overeenkomst stond?

Dat terzijde, hebt u ooit vanwege het sociaal secretariaat of uw werkgever briefwisseling (loonbrieven etc) ontvangen op het officiële adres (domicilie bij uw ouders)?
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

Reclame

jef007
Berichten: 1683

#4 , 17 aug 2017 16:22

loonfiches werden dan ook naar het verkeerde adres gestuurd? fiches vakantiegeld ed..?

Didymus
Berichten: 2061

#5 , 17 aug 2017 17:57

Loonfiches worden niet per definitie per post opgestuurd. Ik krijg de mijne afgeprint in de hand.

Als TS kan aantonen dat ze de adreswijziging wel degelijk tijdig heeft doorgegeven, dan heeft de werkgever m.i. geen poot om op te staan. Sociaal secretariaat werkt in opdracht van de werkgever; werknemers worden niet geacht om ooit rechtstreeks contact op te nemen met het sociaal secretariaat.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Andere”