Als student werk leveren aan buitenlandse bedrijven

StefBr
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Als student werk leveren aan buitenlandse bedrijven

#1 , 17 aug 2017 12:13

Ik ben Stef en ik studeer in Leuven, waar ik op kot zit. Sinds kort heb ik een manier gevonden om wat bij te verdienen, namelijk apps vertalen voor app-ontwikkelaars wiens apps treurig in het Nederlands vertaald zijn. Door de aard van het werk zijn deze bedrijven natuurlijk niet in België gesitueerd. Sinds gisteren heb ik een eerste aanbieding gekregen die me rond de 400 euro zou opleveren. Het bedrijf in kwestie liet me weten dat er geen contract nodig is door de omvang van het werk en dat de mails bindend zijn. Dit is zo in het land waar het bedrijf gevestigd is. Nu heb ik zelf al wel een beetje recht gekregen in mijn richting waardoor ik bijna zeker weet dat ik hier in België wel iets zou moeten ondernemen zodat het niet als zwart werk wordt aanzien. Maar wat? Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12824

#2 , 17 aug 2017 12:38

U moet zelfstandige worden en een btw-nummer aanvragen. Na elke prestatie moet u een factuur uitreiken.

Reclame

Terug naar “Andere”