verbale agressie tegen verkoopster

johan V
Topic Starter
Berichten: 174

verbale agressie tegen verkoopster

#1 , 13 aug 2017 16:16

Een kennis van mij werkt als verkoopster in een boetiek.Onlangs werd ze tijdens haar bezigheden met verbale agressie geconfronteerd door een koppel(vreemde origine) die het nodig achtte om haar persoonlijk te kleineren en onterechte verwijten(roepen-tieren) naar het hoofd te slingeren in de drukbezochte winkel.De securitas werd er bijgehaald teneinde het koppel discreet te verwijderen.Dezelfde dag om 19h40 kreeg ze een telefoonoproep van een advocaat???dat ze zou aangeklaagd worden voor Racisme.De werkgever werd dezelfde avond nog op de hoogte gesteld van het voorval.Wat kunnen de werkgever en/of verkoopster tegen deze onterechte verwijten ondernemen.Er waren verschillende getuigen in de winkel.Graag uw advies.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
eylis
Berichten: 8840

#2 , 13 aug 2017 17:26

eigenaardig, maar de werkgever zou perfect zelf moeten weten hoe zo'n incidenten aangepakt worden. Het koppel zou logischerwijze zelf klacht moeten neergelegd hebben bij de politie (als er hun insziens feiten gepleegd zijn jegens hen) waarna het recht zijn beloop kan nemen. Maar een telefoontje van een advocaat? Is dat wel een advocaat? Ruikt een beetje naar intimidatie. Voorlopig moet je eigenlijk niets ondernemen.

johan V
Topic Starter
Berichten: 174

#3 , 13 aug 2017 17:32

Dank voor uw advies eylis,wij vermoeden ook intimidatie.Wij proberen nu het tf nr te achterhalen van de persoon (advocate) te achterhalen en vinden de opgegeven naam ook niet op Google.

Reclame

jefke007
Berichten: 1812

#4 , 13 aug 2017 17:47

het adres via het telefoonnr proberen te achterhalen, en eventueel klacht neerleggen bij de politie. Zij kunnen eventueel de herkomst van die telefoon achterhalen

Franciscus
Berichten: 38596

#5 , 13 aug 2017 18:01

Als de advocaat zich kenbaar heeft gemaakt.
Laat alle getuigen en ook de beveiliging hun wedervaren en hun verslag schrijven.
Eventueel zelfs en zeker als u de gegevens van die klanten hebt aangifte bij politie.
Inderdaad gelet op sociale wetgeving zou werkgever en zeker zijn HR afdeling / sociaal secretariaat moeten weten dat er best wordt opgetreden tegen dit soort zaken als verdediging van zijn personeel.
Politie zal hier geen toelating van een onderzoeksrechter voor krijgen..

jef007
Berichten: 1681

#6 , 13 aug 2017 20:01

een advokaat die om 19u40 even belt!!!!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

jef007
Berichten: 1681

#7 , 13 aug 2017 20:01

een advokaat die om 19u40 even belt!!!!!! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

jefke007
Berichten: 1812

#8 , 13 aug 2017 23:25

om dat uur is het misschien d ubbel tarief

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#9 , 14 aug 2017 12:06

om dat uur is het misschien d ubbel tarief
jef en jefke was je met je verkeerd account ingelogd? een advocaat kan perfect om 19u40 bellen wat is daar zo verkeerd aan?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#10 , 14 aug 2017 12:43

Ik ken een advocaat waar ik s'avonds regelmatig passeer en die zit om 20:00 uur nog aan zijn PC, ik denk te werken want dit kan ik niet zien wat hij daar doet.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Xenophon
Berichten: 2641
Juridisch actief: Ja
Locatie: Brussel

#11 , 14 aug 2017 13:45

Een advocaat belt niet -op kosten van zijn cliënten- om aan te kondigen dat klacht wordt ingediend zodat de tegenpartij zich ondertussen kan organiseren en zijn leven later moeilijker maken. Een advocaat adviseert zijn/haar cliënten om al dan niet klacht in te dienen en begeleidt hen dan verder.
Ik ben geen advocaat, u gebruikt de informatie die ik verstrek strikt op eigen risico. Win steeds gekwalificeerd advies in voor belangrijke beslissingen.
Gelieve vragen te stellen via het forum, NIET via persoonlijke berichten.

jefke007
Berichten: 1812

#12 , 14 aug 2017 16:55

om dat uur is het misschien d ubbel tarief
jef en jefke was je met je verkeerd account ingelogd? een advocaat kan perfect om 19u40 bellen wat is daar zo verkeerd aan?

dat zijn 2 verschillende personen, ik kan er ook niet aan dat iemand een account heeft aangemaakt dat op het mijn lijkt. Zelf denk ik niet dat dat toeval is

johan V
Topic Starter
Berichten: 174

#13 , 14 aug 2017 19:28

Xenophon,u bent er waarschijnlijk recht op,het is heel waarschijnlijk iemand die zich voor advocaat uitgeeft met een onbekend tf nr.De werkgever zal navraag doen.

WP002
Berichten: 1479

#14 , 15 aug 2017 15:30

Zich uitgeven voor advocaat is strafbaar.

Terug naar “Andere”