Van fulltime naar parttime?

Darliiien
Topic Starter
Berichten: 193

Van fulltime naar parttime?

#1 , 09 aug 2017 10:22

Ik zit met een belangrijke vraag.
Momenteel werk ik in een pretpark als horeca medewerker.
De afgelopen weken is dat een werkweek van 50u per week in een 6 dagenstelsel.
Echter vanaf september is het park enkel in de weekends open en verval ik naar een 24uren week in 3 dagen te presteren.
Echter, als dan in november het park volledig sluit en ik terug moet gaan doppen (ben stempelgerechtigd), zou ik dus maar parttime dop krijgen hierdoor?!
Ik heb me wel laten vertellen over iets al 'behoud van rechten'? Maar ik kan niet. Goed terugvinden of dit nog bestaat en wat dit juist onthoudt? Want ik wil natuurlijk niet terugvallen op een parttime dop aangezien ik altijd fulltime heb gewerkt...

Wie kan me hier even mee helpen aub?!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 aug 2017 10:33



Wie kan me hier even mee helpen aub?!
uw vakbond
die regels zijn allemaal gewijzigd ben niet meer mee, ga daar ies informeren voor onvrijwillig deeltijdse.


allicht kan je zeker spelen door tussen de 2 arbeidsovereenkomsten in, te doppen.
voltijds eindigt zondag, maandag tot donderdag stempelen en vrijdag begindatum nieuwe deeltijds arbeidsovereenkomst.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Terug naar “Andere”