Wekelijkse opdracht in Luxemburg

Jeroen75
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Wekelijkse opdracht in Luxemburg

#1 , 01 aug 2017 11:57

Ik werk voor een internationale groep, die tot voor kort per land georganiseerd was. Sinds kort wordt er meer per regio gewerkt.
Tot voor kort was ik enkel teamleader van een Belgische team, maar nu legt mijn werkgever me op om ook het team dat dezelfde taken uitvoert in Luxemburg, te gaan leiden. Ik heb dus nu 2 teams, in 2 landen en in 2 verschillende bedrijven (want juridisch zijn het nog steeds aparte entiteiten). Er wordt van mij verwacht om minstens 1 dag per week aanwezig te zijn in Luxemburg.
Kan mijn werkgever me dit zomaar 'opleggen'? En kan dit zonder enige compensatie? Ik beschik wel over een bedrijfswagen en als ik daar overnacht wordt het hotel betaald, maar verder staat er niets tegenover.
Medewerkers die echter tijdelijke opdrachten moeten gaan uitvoeren in Luxemburg worden wel gecompenseerd. Zij krijgen extra dagvergoedingen en extra verlofdagen.
Graag jullie advies!
Bedankt alvast!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bart
Beheerder
Berichten: 404
Juridisch actief: Ja

#2 , 02 aug 2017 10:45

Spreek uw werkgever hier open over aan en negotieer een bijkomende vergoeding.

Reclame

Terug naar “Andere”