Nieuwe functie bij huidige werkgever

Lieke1111
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Nieuwe functie bij huidige werkgever

#1 , 22 jul 2017 10:17

Bij mijn huidige werkgever ga ik per half augustus starten binnen een nieuwe rol. 1 met veel meer verantwoordelijkheden en een ander salaris en andere titel als de functie die ik op dit moment bekleed. Echter kan mijn werkgever mij pas per oktober een contract voorstel doen. Nu is mijn vraag: mag dit? Mag ik al starten met een nieuwe functie zonder dit op papier te hebben staan?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 jul 2017 10:52

Als jullie de werkgever en u zelf er mee akkoord gaan is er geen vuiltje aan de lucht.

Want een arbeidsovereenkomst van onbepaalde duur die niet schriftelijk is opgesteld is even geldig dan één die wel schriftelijk is opgesteld, art:9 arbeidsovereenkomsten. .
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 22 jul 2017 10:58

Bij mijn huidige werkgever ga ik per half augustus starten binnen een nieuwe rol. 1 met veel meer verantwoordelijkheden en een ander salaris en andere titel als de functie die ik op dit moment bekleed. Echter kan mijn werkgever mij pas per oktober een contract voorstel doen. Nu is mijn vraag: mag dit? Mag ik al starten met een nieuwe functie zonder dit op papier te hebben staan?
zonder overeenkomst theoretisch gezien niet, maar een mondelinge overeenkomst is ook een overeenkomst, als er al een loonaanpassing komt voor augustus kunnen ze eigenlijk niet meer terug

Art. 20. De werkgever is verplicht :
1° de werknemer te doen arbeiden op de wijze, tijd en plaats zoals is overeengekomen
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Lieke1111
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#4 , 22 jul 2017 19:15

Dank voor de reacties. Ik ben al op kantoor gepresenteerd als de persoon die deze functie gaat vervullen. Zouden ze dan juridisch gezien voor het ingaan van de nieuwe functie rond half augustus het nog kunnen terugdraaien of mag dat al niet meer vanaf het moment dat dit openbaar is gemaakt?

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#5 , 22 jul 2017 19:26

U en je werkgever hebben een mondelinge overeenkomst en dit is bindend, daar het openbaar gemaakt is , dat is in je voordeel je heeft getuigen van jullie mondelinge overeenkomst.

Een serieuze werkgever komt zijn overeenkomsten na!
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”