beindiging van arbeidsovereenkomst (medische overmacht)

Robby75
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

beindiging van arbeidsovereenkomst (medische overmacht)

#1 , 19 jul 2017 12:59

Goededag,

Ik werk sinds een 8-tal jaren voor dezelfde firma. Wegens verschillende redenen wordt de situatie op het werk onhoudbaar.
Helaas heb ik ook de aanleg voor depressie en ben in de afgelopen jaren al verscheidene periodes afwezig geweest.
Ik heb een aantal maanden geleden een overplaatsing aangevraagd maar daar heb ik niets meer van gehoord.
Ik heb verbeteringen voorgesteld, ik heb intern mensen gecontacteerd om de situatie aan te kaarten. Maar ik moet
ook aan mijn gezondheid denken.

Dus ik denk momenteel om mijn arbeidsovereenkomst te beëindigen wegens definitieve medische overmacht.

Momenteel werk ik nog, maar de situatie duurt reeds veel te lang ( meer dan 3 jaar ondertussen)

Hoe moet ik dit aanpakken? Welke instanties moet ik hiervoor contacteren?

Hoeveel tijd neemt deze procedure in beslag?

Alle raad is welkom

Alvast bedankt

Robby

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Febo
Berichten: 13
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 jul 2017 13:17

U maakt het best een afspraak met de arbeidsgeneesheer. Die dient dan vast te stellen of u al dan niet definitief ongeschikt bent om de job uit te oefenen. Door een recente wetswijziging, moet de arbeidsgeneesheer wel nagaan bij uw werkgever of er geen andere, meer geschiktere job, beschikbaar is. Indien de werkgever bevestigd dat er geen andere job is, zal de arbeidsgeneesheer een attest bezorgen aan de werkgever waarop de definitieve arbeidsongeschiktheid bevestigd wordt. Zo kan de werkgever de C4 op (laten) stellen.

U dient toch op ongeveer een maand te rekenen voor deze procedure.

Reclame

Terug naar “Andere”