40 uren per week werken maar 38 op contract

Juby10
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

40 uren per week werken maar 38 op contract

#1 , 19 jul 2017 04:41

Hallo

Ik ben een boekhouder in een NV, ik werk er al 6 maanden met een vast contract.

Ik werk van 8.30 tot 17.00 met een half uur pauze ertussen en nog eens 10-15 minuten pauze op kosten van de werkgever waardoor ik in totaal 8 uren per dag werk en in een week(5 dagenweek) wordt dit 40 uren

Nu staat er in mijn contract dat ik een 38 urenweek contract heb, ik wou vragen of dit niet fout is aangezien ik 40 uren per week werk?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 19 jul 2017 05:19

Als je u pauze ertussen de 15 minuten rekent zal je aan 38 uren komen, de werkgever moet dit niet op zijn kosten laten.

Daar zit misschien het misverstand, u denk misschien verkeert, dat het op de baas zijn kosten is.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

berenod
Berichten: 942

#3 , 19 jul 2017 06:19

Of u krijgt misschien ADV dagen?

Bij mij is dit net hetzelfde, 40u werken ipv 38 en boven mijn 20 dagen wettelijke vakantie nog eens 12 dagen ADV.

Reclame

Juby10
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#4 , 19 jul 2017 13:13

Als je u pauze ertussen de 15 minuten rekent zal je aan 38 uren komen, de werkgever moet dit niet op zijn kosten laten.

Daar zit misschien het misverstand, u denk misschien verkeert, dat het op de baas zijn kosten is.
Die worden daadwerkelijk door de baas doorbetaald daar ben ik zeker van als ik naar mijn loon kijk.

Juby10
Topic Starter
Berichten: 7
Juridisch actief: Nee

#5 , 19 jul 2017 13:15

Of u krijgt misschien ADV dagen?