Problemen op werk

Uriah1a
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Problemen op werk

#1 , 10 jul 2017 16:46

Verleden week stond ik op een andere post dat mijn werk niet is, en stond een ander persoon van een andere ploeg op mijn post. Dit was een vergissing van de persoon die de planning maakte.
Ik kon kiezen, daar blijven of om de 2 uur wisselen. Ik heb gewisseld omdat Ik niet anders kon (chef gebruikte een vorm van chantage), maar ik vind dat niet juist was. Tijdens het moment dat ik op mijn plek stond, heb ik een email gestuurd naar de verantwoordelijke voor de planning waarom ik niet op mijn plaats stond en met de vermelding dat ik het niet juist vond dat ik moest wisselen of daar blijven. (Ze hadden gewoonweg gemist)

De volgende dag kwam de ploegverantwoordelijke kwaad naar mij toe om te zeggen dat ik niet zomaar een email kon zenden en dat hij dat wel ziet en al van die dingen. Dat is het ergste niet.
Het ergste is dat hij zei dat hij mij hoog op had, maar dat ik daardoor diep in zijn achting daalde. En out of the blue zei hij erbij dat een andere collega veel rapper werkte dan ik. Kon hij dat niet maanden eerder zeggen, want nu kwam dit heel kinderachtig over.

Ik vind niet dat dit kan en ik ga dat zeggen als ik die zie. Die heeft toch een deontologische code?
Mijn vraag is: wat zijn mijn rechten en wat kan ik daar aan doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12825

#2 , 10 jul 2017 17:19

Je kunt niet bewijzen dat hij zoiets gezegd heeft, dus gewoon vergeten en voortdoen met uw werk is de beste optie.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#3 , 10 jul 2017 17:50

dus gewoon vergeten en voortdoen met uw werk is de beste optie.
zo is het
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 10 jul 2017 18:08

Door naar een meerdere te stappen ga je maar de zaak meer verzuren, het is wel met je directe chef waar je mee moet werken.

Ik zou ook er niks meer over zeggen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

IrisS
Berichten: 102

#5 , 11 jul 2017 16:00

Denk ook dat het best mag om je ergens anders in te schakelen, zolang het hoofddeel van je werk niet verandert. Hier gaat het echter slechts om 1 dag... Chef kan ook eens een slechte dag hebben. En zou het zelf ook niet prettig vinden gepasseerd te worden.

Terug naar “Andere”