Vrijwillig werken tijdens bevallingsrust

evgoeth
Topic Starter
Berichten: 557
Locatie: Ten zuiden van Antwerpen

Vrijwillig werken tijdens bevallingsrust

#1 , 26 jun 2017 16:32

Hallo allemaal,

Even korte uiteenzetting : ben momenteel 30 weken zwanger en voorzien te bevallen op 6/9.
Voorziene datum te stoppen met werken 23/8.

Nu heb ik het volgende ‘probleem’. In oktober vind er een conferentie plaats waar ik elk jaar naartoe ga.
Dit omdat het mijn vakgebied is binnen mijn (internationale) organisatie, maar ook omdat we hier te weten komen waar de focus op 2018 zal liggen en ik met mijn collega’s uit andere landen kan bespreken hoe we ons hier aan gaan zetten.

In principe is de conferentie 3 dagen : 1 dag voor onze ‘afdeling’ binnen het bedrijf, en 2 dagen global.

Ik heb aan mijn baas gevraagd of ik mag gaan, minstens 1 dag als mijn dochter het uithangt en max 3 als ze gemakkelijk. Hij zei dat het zeker mocht maar om te checken of het verzekeringstechnisch wel in orde is.

Ik zou dan aansluiten op de dag dat ik officieel dan terug moet gaan werken gewoon de dagen van de conference nog thuisblijven.

Ga ik hier dan zwaar de mist in?

Graag advies, waarvoor dank.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Didymus
Berichten: 2061

#2 , 27 jun 2017 10:33

Vergelijking slaat kant noch wal; moederschapsrust bij zelfstandigen is compleet anders geregeld.

De 9 weken postnatale rust zijn verplicht op te nemen voor werknemers. Ik vrees dus dat het niet mag.
"sowieso" schrijf je zo.

Reclame

Terug naar “Andere”