tijdskrediet met motief

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

Re: tijdskrediet met motief

#2 , 05 mei 2017 09:17

Voor het recht op tijdskrediet worden de in het verleden eventueel reeds opgenomen maanden tijdskrediet met motief afgetrokken in kalendermaanden, terwijl de maanden tijdskrediet zonder motief/loopbaanonderbreking die in het verleden eventueel al werden genomen, proportioneel zullen worden afgetrokken van de maximumduur van tijdskrediet (met motief). De eerste 12 maanden tijdskrediet zonder motief/loopbaanonderbreking in voltijds equivalent worden niet afgetrokken.

Voor het recht op uitkeringen, zullen de maanden tijdskrediet zonder motief die eventueel in het verleden al werden opgenomen, worden afgetrokken van de maximumduur van tijdskrediet met motief.

Bron: RVA
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Sirkii
Berichten: 5417

#4 , 05 mei 2017 11:22

Dat betekent voor jou dat je enkel nog tijdskrediet zonder motivatie kan opnemen; maw zonder RVA tegemoetkoming

jefke007
Berichten: 1812

#6 , 05 mei 2017 15:26

Dat betekent voor jou dat je enkel nog tijdskrediet zonder motivatie kan opnemen; maw zonder RVA tegemoetkoming
Tijdskrediet zonder motief en zelfs zonder vergoeding is vanaf dit jaar afgeschaft
vorig jaar kon het nog zonder vergoeding

Reclame

Karanog
Berichten: 141

#7 , 05 mei 2017 17:56

nu wil ik thematisch tijdskrediet met motief
Dit bestaat niet. Het is ofwel "thematisch verlof" (altijd met motief) ofwel "tijdskrediet met motief" (nu ja, tijdskrediet zonder motief is ondertussen niet meer mogelijk, zoals Sirkii ook al schreef).
Je neemt het ene of het andere, je kan wel het ene na het andere nemen.
voor mijn schoonmoeder (11 punten handicap - 80 jaar), halftijds 51 maanden
heb ik daar recht op
Volgens mij wel, in tegenstelling tot wat er door anderen reeds geschreven is.
Zie http://www.abvv.be/-/tijdskrediet-en-th ... loven-2017 - punt 1.3
De (huis)arts moet wel bereid zijn hiervoor een attest in te vullen.
Je hebt in het verleden enkel tijdskrediet zonder motief opgenomen. Je hebt volgens mij nu nog recht op 51 maanden tijdskrediet met motief (met uitkeringen dus).
welke uitkering rva
Zie http://www.abvv.be/-/tijdskrediet-en-th ... loven-2017 - blz 30
Zou ook op de site van rva staan, maar daar vind ik het zo direct niet terug :?

Terug naar “Andere”