Wat als werknemer na overname BVBA?

Eko1
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Wat als werknemer na overname BVBA?

#1 , 04 mei 2017 15:51

Beste,

Zeer waarschijnlijk wordt de horecaonderneming waar ik werk overgenomen en kom ik als werknemer onder een andere BVBA te werken.

Deze BVBA heeft al een horecaonderneming waar echter andere omstandigheden gelden (o.a. open op zon-/feestdagen, andere werktijden). Kan na overname van mij als werknemer worden verwacht dat ik die automatisch aanvaard?

Of is het een geval van: je beslist zelf of je een contract tekent bij de nieuwe BVBA... dus geen job of onder nieuwe voorwaarden.

Vriendelijks

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 mei 2017 15:56

Eerst de vraag word je BVBA ook overgenomen, want je werkgever is de BVBA die nu je loon uitbetaald?

Zo niet dan moet deze werkgever je eerst ontslaan of heeft men daar nog niet aan gedacht?

Het is niet zoals men op een morgen zegt vanaf vandaag werk je bij een andere werkgever, daar zijn regels voor.

En neen je bent niet verplicht bij een andere BVBA het contract te tekenen.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Eko1
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 04 mei 2017 16:29

BVBA 1 wordt niet overgenomen door BVBA 2 voor zover ik weet.

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 mei 2017 17:29



Zeer waarschijnlijk wordt de horecaonderneming waar ik werk overgenomen en kom ik als werknemer onder een andere BVBA te werken.
belangrijk punt is dan of er enkel de aandelen en/of bedrijfsactiviteit wordt overgenomen

inzake uw rechten kan u best cao 32bis eens lezen
Afdeling 2
-
Behoud van de rechten van de werknemers
Artikel 7
De rechten en verplichtingen, welke voor de vervreemder voortvloeien uit de op het tijdstip van de overgang in de
zin
van artikel 1, 1, bestaande arbeidsovereenkomsten, gaan door deze overgang op de verkrijger over.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Andere”