Plots andere startplaats van werk, taxibedrijf

lokalino
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Plots andere startplaats van werk, taxibedrijf

#1 , 14 apr 2017 19:59

Ik werk momenteel in een taxibedrijf, maar heb ondertussen mijn ontslag ingediend. Ik zit nu dus in mijn opzegtermijn. De baas heeft mij volledig verkeerd uitbetaald, maar hiervoor helpt de ABVV mij verder.

Mijn baas zijn bedrijf is gevestigd in Kortrijk, hier heb ik ook elke week de auto gaan ophalen om aan mijn shift te beginnen. Doordat hij weet van mijn naderende ontslag zegt hij sinds vandaag dat de auto's nu in Kuurne staan en daar de auto moet ophalen om aan mijn shift te beginnen.

Kan het zijn dat dit niet gewettigd is? Mag hij mij zomaar de auto laten ophalen vanuit een andere stad? De auto kan zowel in Parijs staan en die moet ik dan daar gaan ophalen om het ludiek te zeggen?

Daarnaast heb ik ook nooit een arbeidsreglement ontvangen terwijl ik hier wel meerdere keren om gevraagd heb.

Alvast bedankt voor ieder antwoord.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Berichten: 22256
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#2 , 14 apr 2017 20:13

Hoe verplaats jij je van thuis naar de werkplek? Met de wagen? Kortrijk-Kuurne is amper 4 km

lokalino
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 apr 2017 21:26

Hoe verplaats jij je van thuis naar de werkplek? Met de wagen? Kortrijk-Kuurne is amper 4 km
Ik verplaats me via het openbaar vervoer, aangezien mijn shift om middernacht start kan ik er niet meer geraken met de lijn.

Reclame

asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#4 , 14 apr 2017 23:42

ga gewoon te voet
daarna zit je toch uren in de auto
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#5 , 15 apr 2017 09:01

Je kan dit enkele betwisten als het om een substantiële wijziging gaat. 4 km verschil lijkt mij niet substantieel.
Als het werkelijk om pesten gaat, kan je een klacht indienen voor pesten op het werk.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#6 , 15 apr 2017 12:55

Art. 20. De werkgever is verplicht :
1° de werknemer te doen arbeiden op de wijze, tijd en plaats zoals is overeengekomen,

kopie arbeidsreglement kan je raadplegen bij de dienst inspectie van de sociale wetten
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Andere”