Leasebedrag bedrijfswagen

jeanstella
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Leasebedrag bedrijfswagen

#1 , 03 apr 2017 09:09

Hallo,

Bij mijn aanwerving heb ik in mijn arbeidscontract expliciet het leasebedrag van mijn bedrijfswagen laten vermelden. Dit omdat dit sterk afwijkt van de standaard leasewagens die aangeboden werden ( en worden ).
In mijn contract staat ook vermeld onder welke categorie ( voor keuze type wagen ) ik val.
Toen was er een vrije keuze binnen een reeks merken en modellen, maar met de nieuwe car policy die nu opgedrongen wordt is er een zeer strikte lijst van welke wagens er kunnen gekozen worden ( model en opties liggen vast ).
In de car policy die ik aan mijn originele arbeidscontract heb hangen staat inderdaad vermeld dat het aan de werkgever vrij is om de beschikbare wagens aan te passen, maar als ik de laatste lijst van wagens bekijk zal ik er bij wijze van overdrijven 2 moeten krijgen wil ik in de buurt komen van m'n beschikbare lease bedrag.
Nu heb ik deze vragen:

1) indien m'n werkgever niet wil tegemoetkomen aan m'n vraag om een gelijk(w)aardige wagen ( als die waar ik nu mee rijd ) ter beschikking te stellen, kan ik dan eisen dat dit in mijn loon wordt gecompenseerd?
2) is het in mijn contract vermelde leasebedrag onderhevig aan indexering? ( dit staat helaas niet expliciet vermeld )
3) er zitten nog een aantal wijzigingen in de nieuwe car policy die mijn wenkbrouwen doen fronsen, kan mijn werkgever mij dwingen deze te ondertekenen, de car policy die van toepassing was tijdens mijn aanwerving maakt integraal deel uit van mijn arbeidscontract.

Alvast bedankt voor jullie wijze woorden.

-

Reclame

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding