Pesterijen en gedwongen van ploegen naar dagdienst

Aires
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Pesterijen en gedwongen van ploegen naar dagdienst

#1 , 02 apr 2017 22:12

Hi, ik werk al een paar jaar in 2 ploegen en wordt al geruime tijd gepest omdat ik in tegenstelling tot mijn collega's, gewoon mijn werk correct wil doen terwijl zij dik profiteren van het feit dat 's avonds vanaf een bepaald uur geen leidinggevenden en dus ook geen controle meer aanwezig is. En met dik profiteren bedoel ik DIK profiteren.
Ik sta er echter alleen voor wat het betalen van alle rekeningen betreft en kan het me daarom ook niet veroorloven om met hen mee te doen, uit vrees ooit betrapt en mogelijk ontslagen te worden of opslag mis te lopen.
Omdat ik de situatie grondig beu ben, ben ik naar de vertrouwenspersoon gestapt. Bij het eerste opvolgingsgesprek kreeg ik het hartverwarmende nieuws dat er na mijn eerste gesprek, nog mensen van op de werkvloer anoniem contact met de vertrouwenspersoon opgenomen en mijn verhaal bevestigd hebben.
De werkgever was volgens de vertrouwenspersoon behoorlijk geschrokken van het gedrag van de pesters en wil ook iets aan de situatie doen. Maar toen ik een eerste keer met de verantwoordelijke leidinggevende samen zat, vroeg die me of ik het zag zitten om al dan niet tijdelijk naar dagdienst over te schakelen en te kijken of dat hielp.
Dagdienst heeft helaas een paar nadelen voor me omdat ik alles zelf en in mijn eentje moet regelen en betalen. Als ik nu ergens tussen 9 en 17 uur moet zijn dan hoef ik hier dankzij de ploegendienst geen verlof voor op te offeren. In dagdienst zou dit niet kunnen. Bovendien kan ik de ploegenpremie niet missen.