Controlearts

Darliiien
Topic Starter
Berichten: 193

Controlearts

#1 , 24 mar 2017 15:05

Ik zit mee een belangrijke vraag / probleem.
Sinds januari ben ik verhuisd en sinds februari heb ik nieuw werk.
Nu was ik vandaag een dagje thuis door migraine aanvallen.
Krijg ik ineens telefoon van mijn ouders dat er een cobtrolearts bij hen voor de deur stond, hoewel ik dus al 3 maanden niet meer bij hen woon.
Nu zou ik morgen moeten langsgaan op de praktijk van de controlearts, maar ik moet dan gewoon terug werken, dus dat gaat ook al niet.
Het nieuwe adres heb ik sinds ik ben beginnen te werken al 4 keer doorgegeven aan mijn interimbureau en dan maken ze nog zo' fout.
Wat moet ik nu doen? Straks ben ik zogezegd in fout omdat ik niet thuis was, maar het is dus de fout van het interim.
Het interimbureau ging het 'uitzoeken' maar laat nu weer niets meer van zich horen.
Kan iemand me zeggen wat ik kan/mag doen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Berichten: 6497
Juridisch actief: Nee
Locatie: Lier

#2 , 24 mar 2017 15:07

Bent u officieel gedomicilieerd op dat nieuw adres?
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#3 , 24 mar 2017 15:29

Als uw attest vermeldde dat u de woonst mocht verlaten - en er geldt geen specifieke regeling in de onderneming om dagelijks gedurende specifieke uren "thuis" te zijn (max. 4 aaneengesloten uren tussen 07:00 en 20:00) - dan stelt zich sowieso geen probleem rond uw afwezigheid.
Het onderzoek kan dan gebeuren "in zijn gewone verblijfplaats" (van de werknemer).

In alle gevallen is de werknemer verplicht zijn werkgever of de controlerend geneesheer op de hoogte te brengen van het feit dat hij bereikbaar is op een andere plaats dan zijn gewone verblijfplaats.
Maw: als de werkgever wist (of behoorde te weten) dat dit je gewone verblijfplaats is, dan kan je wat dat betreft niets verweten worden.

Best werkgever verwittigen rond de incompatibiliteit tussen de controle morgen en je verplichting om te gaan werken. Bevestig dit ook schriftelijk zodat je bewijs hebt.
Het heeft technisch geen zin om nog op controle te gaan morgen, aangezien bij niet-aanvaarding door de controlegeneesheer een "sanctie" pas in zou gegaan zijn na het moment van zulke vaststelling, en dus zeker niet met terugwerkende kracht.
Tenzij je ziekte zou verlengd worden, natuurlijk.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

Darliiien
Topic Starter
Berichten: 193

#4 , 24 mar 2017 15:35

Bent u officieel gedomicilieerd op dat nieuw adres?
Ja hoor :) al 3 maanden :)

Darliiien
Topic Starter
Berichten: 193

#5 , 24 mar 2017 15:41

Als uw attest vermeldde dat u de woonst mocht verlaten - en er geldt geen specifieke regeling in de onderneming om dagelijks gedurende specifieke uren "thuis" te zijn (max. 4 aaneengesloten uren tussen 07:00 en 20:00) - dan stelt zich sowieso geen probleem rond uw afwezigheid.
Het onderzoek kan dan gebeuren "in zijn gewone verblijfplaats" (van de werknemer).

In alle gevallen is de werknemer verplicht zijn werkgever of de controlerend geneesheer op de hoogte te brengen van het feit dat hij bereikbaar is op een andere plaats dan zijn gewone verblijfplaats.
Maw: als de werkgever wist (of behoorde te weten) dat dit je gewone verblijfplaats is, dan kan je wat dat betreft niets verweten worden.

Best werkgever verwittigen rond de incompatibiliteit tussen de controle morgen en je verplichting om te gaan werken. Bevestig dit ook schriftelijk zodat je bewijs hebt.
Het heeft technisch geen zin om nog op controle te gaan morgen, aangezien bij niet-aanvaarding door de controlegeneesheer een "sanctie" pas in zou gegaan zijn na het moment van zulke vaststelling, en dus zeker niet met terugwerkende kracht.
Tenzij je ziekte zou verlengd worden, natuurlijk.
Ik woon al 3 maanden op dit adres, het adres waar de controlearts op is langsgeweest ben ik al 3 maanden niet meer gedomicilieerd...
het interimbureau was er zeer zeker van op de hoogte.

Terug naar “Andere”