Termijn uitspraak eerste aanleg

glennverbruggen
Topic Starter
Berichten: 21

Termijn uitspraak eerste aanleg

#1 , 15 mar 2017 16:34

Ik heb een zaak lopen bij de arbeidsrechtbank aangaande een nietconcurrentiebeding.
De conclusie kalender is afgewerkt en de zaak werd gepleit op 06/02/17.
Volgens de info die ik heb gekregen zou de uitspraak ongeveer 1 maand later volgen. Er werd geen datum meegedeeld.

Vraag 1: Is het correct dat er geen datum van uitspraak wordt meegedeeld? In een andere zaak die ik volg werd er wel een datum gegeven
Vraag 2: Welke termijn kan ik verwachten om een uitspraak te krijgen?

Alvast bedankt

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
glennverbruggen
Topic Starter
Berichten: 21

#2 , 16 mar 2017 10:43

Ik heb een zaak lopen bij de arbeidsrechtbank aangaande een nietconcurrentiebeding.
De conclusie kalender is afgewerkt en de zaak werd gepleit op 06/02/17.
Volgens de info die ik heb gekregen zou de uitspraak ongeveer 1 maand later volgen. Er werd geen datum meegedeeld.

Vraag 1: Is het correct dat er geen datum van uitspraak wordt meegedeeld? In een andere zaak die ik volg werd er wel een datum gegeven
Vraag 2: Welke termijn kan ik verwachten om een uitspraak te krijgen?

Alvast bedankt
Correctie: onder vraag 1 "is het gebruikelijk" i.p.v. "is het orrect".

scorpioen
Berichten: 9383
Juridisch actief: Nee

#3 , 16 mar 2017 12:06

Normaal wordt een datum voor de uitspraak meegedeeld.
Maar aan die datum moet u geen belang hechten. Op die datum kan de uitspraak worden uitgesteld.
Onmogelijk om te zeggen wanneer u een uitspraak kan verwachten. Er kunnen veel redenen zijn waarom de zaak nog niet werd uitgesproken. Bijvoorbeeld ziekte van de rechter.
U kan altijd eens bellen naar de griffier van die kamer. Die kan u misschien iets zeggen over de verwachte datum van de uitspraak.

Reclame

Terug naar “Andere”