10 jaar als interim , elke dag overuren

Marcobroos
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

10 jaar als interim , elke dag overuren

#1 , 14 mar 2017 18:23

Beste, in onze firma "vangansewinkel" gebeurt het volgende

1.elke dag werken we met interimmers welke een dagcontract krijgen...meestal na het einde van de dag , dit moet op voorhand toch gegeven en getekend worden?

2. wij hebben jaarcontracten over het werk dat moet geleverd worden dus hebben we gedurende dat jaar ook steeds een bep. aantal mensen nodig.
Deze mensen zijn voor 60 procent interimmers maar steeds weer anderen zodat die jongens maar 2 of 3 dagen ingepland worden.
Bv interimmer dirk werkt er al 6 jaar maar moet nu een aantal dagen thuisblijven omdat ze een nieuwe wat moeten laten leren voor het zomerverlof wat bekwaam te zijn. kan men zomaar met het werkleven spelen bij deze mensen? die verdienen ook een normaal inkomen voor hun vrouw en kinderen ipv maar enkele dagen goed genoeg te zijn voor de firma.

3.wij werken in de schoonmaaksector 37 uren week, maar ons dagen worden steeds overschreden elke dag opnieuw , aangezien de meeste dus interim zijn misbruiken ze dat om hun langer te laten werken , anders hoeven ze niet meer terug te komen. is het niet verboden structureel overuren te laten maken?

4.Ook wij hebben een vakbond ja. deze blijft opvallend stil $$$ , daarmee via deze weg mss een oplossing of teminste wat meer bergijpelijkheid voor mij en mijn collegas

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 14 mar 2017 19:38

Misschien eens de arbeidsinspectie in lichten ?

Als dit iets gaat uithalen ???

Overuren is niet verboden in de wet, wat interim betreft is het ook niet verboden om interims die al een paar weken thuis zijn opnieuw in te zetten, ik denk wel dat het bedrijf dat je aanhaalt wel voldoende op de hoogte is wat mag en niet mag, als het zeer erg is, dan is het ook niet verboden om ander werk te zoeken.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”