Functie overgenomen zonder kennisgeving vooraf

Bad Pritt
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Functie overgenomen zonder kennisgeving vooraf

#1 , 06 mar 2017 10:18

Beste, ik ben werkzaam als manager binnen de Supply Chain organisatie in het EMEA HQ van een multinational. Ik heb daarbij een dozijn dotted line reports in verschillende landen in de EMEA regio. Recent is mijn directe manager echter beperkt in haar rol waardoor ze de facto enkel mij als direct report heeft en we dus eigenlijk dezelfde job doen. Afgelopen week las ik in een interne announcement dat één van mijn huidige dotted line reports door de manager van mijn manager is aangesteld om onze functie eigenlijk over te nemen doekje voor het bloeden: zijn titel krijgt prefix Project Manager). Dwz dat ik binnenkort mijn baan kwijt ben of in één keer niet één maar twee demoties moet slikken zonder enige vorm van voorafgaand overleg, bijsturing, wat dan ook. Laakbaar wil echter niet altijd zeggen dat iets juridisch geen houd snijdt, vandaar: kan er iemand mij vertellen of er hier regels overtreden worden ikv Belgische sociale wetgeving ? Hoe ga ik hiermee om ? Slikken en doordoen of kan ik een gepastere sterkere reactie leveren ?

Dank bij voorbaat voor uw adviezen

Groeten,

[anoniem]

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#2 , 06 mar 2017 10:38

Als ik het goed begrijp doet u momenteel nog steeds uw huidige job en is er ook aan uw jobinhoud nog niets veranderd? Al de rest is momenteel eigenlijk speculatie. Voor hetzelfde geld beslist het bedijf ervoor om een aantal personen dezelfde functie te geven binnen het bedrijf?

Zolang er aan uw concrete situatie niets verandert, is er niet veel dat je kan doen, denk ik...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Bad Pritt
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 06 mar 2017 10:46

Bedankt, Gebruiker21, dat is volledig correct, het is momenteel speculatie. Maar samen met mijn huidige bazin gaat deze Project Manager exact mijn werkterrein doorlichten op mogelijke verbeteringen en herstructurering. Nogmaals: ik ben in deze totaal niet op voorhand geraadpleegd en het zou me erg verbazen moest ons bedrijf ervoor kiezen om meerdere personen mijn huidige rol toe te bedelen. Soit, ik doe gewoon correct mijn functie verder en houd communicatielijnen open. nogmaals dank voor je snelle reactie

Reclame

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#4 , 06 mar 2017 14:08

Nogmaals: ik ben in deze totaal niet op voorhand geraadpleegd
Tja, uw wergever hoeft u helemaal niet op voorhand te raadplegen, indien hij bepaalde zaken wil doorvoeren die niet rechtstreeks verband houden met uw job. Als er communicatielijnen veranderen of andere managers komen, dan kan een wergever dit gerust uitvoeren zonder u daarin te kennen. Ik werk zelf ook in een multinational en vorig jaar is héél de dienst geherstructureerd, waardoor velen een andere baas kregen en er een aantal bazen "weggepromoveerd" werden zodat ze geen personeel meer onder zich hadden. Deze herstructurering is ook nooit op voorhand besproken, maar gewoon gecommuniceerd op het moment dat alles beslist was. Eigen aan multinationals zeker?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”