Tijdskrediet - Voltijdse bachelor opleiding Logopedie

Alice Anthony
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Tijdskrediet - Voltijdse bachelor opleiding Logopedie

#1 , 05 mar 2017 14:18

Goeie middag,

Ik heb in het verleden onder druk de verkeerde studiekeuze gemaakt en ben in het 3de semester gestopt. Hoewel ik redelijk wat vakken behaald had heb ik niet deelgenomen aan de laatste examens en zo toch wat studiepunten verkwist.

Na een korte bijscholing ging ik in september 2014 meteen aan de slag bij mijn huidige werkgever, eerst als call agent en later als consulent. Ik ben dankbaar voor de kans en doe mijn werk graag maar heb moeite met de werkdruk van deze target minded en chaotische sector.

Omdat ik nog steeds wil studeren en eindelijk een boeiende studie heb gevonden dat op alle vlakken bij mij past, zou ik willen weten wat de mogelijkheden zijn. Ik zie dat de bachelor opleiding in deeltijds onderwijs gegeven wordt aan de Thomas More hogeschool te Antwerpen en de richting 96% kans op onmiddellijke tewerkstelling geeft na het behalen van het diploma.

Ik ben nooit uitkeringsgerechtigd geweest, deel kosten met huisgenoten en ben bereid mijn dierbare wagen in te ruilen voor een fiets.

Kan iemand me vertellen of het haalbaar is en of ik kans maak op voltijds- of deeltijds tijdskrediet?
Kan ik me inschrijven als werkstudent bij mijn huidige werkgever en zou ik recht hebben op verminderingen of toelagen?
Heeft iemand hier ervaring mee?

Alvast bedankt voor elk zinnig antwoord.

Groetjes,
Alice

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Bookster
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#2 , 09 mar 2017 16:59

Je kan tijdskrediet aanvragen met motief volgen van een opleiding.
Hier zijn een aantal specifieke voorwaarden aan verbonden die uitgelegd worden op http://www.rva.be/nl/documentatie/infoblad/t150#h2_7
Wat ik me herinner:
meer dan 2 jaar anciënniteit hebben
Niet altijd een recht, afhankelijk van aantal VTE's tewerkgesteld in het bedrijf waar je werkt (<10 = akkoord WG nodig)
Motief opleiding dient vastgelegd te zijn in een CAO van je sector.

Reclame

Terug naar “Andere”