Keuze auto / trein naar klanten stopgezet

jasper70
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Keuze auto / trein naar klanten stopgezet

#1 , 03 mar 2017 13:34

Sinds 8 jaar heb ik de keuze om naar klanten te gaan met de trein of met de leasewagen. Afhankelijk van verbinding, drukte maak ik de keuze, waarbij ik voornamelijk per trein reis (wat door de werkgever vergoed wordt) . Nu wil mijn werkgever mij dwingen een keuze te maken tussen trein of lease auto.

In de arbeidsovereenkomst staat hier niets over beschreven, behalve dat ik recht heb op een bedrijfswagen. In een email is wel bevestigd dat ik per trein naar klanten mag reizen.

Kan mijn werkgever mij dwingen de keuze auto/trein te maken? Ik zie dit als een beperking van mijn secundaire arbeidsvoorwaarden.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 13 mar 2017 07:33

ik betwijfel of dit als een belangrijke eenzijdige wijziging gezien kan worden. Hoogstens kan je dus de kost van treinticketten opsparen en dat bedrag achteraf proberen te recupereren...

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 mar 2017 08:15

Niet dadelijk een juridisch antwoord op je vraag, maar je weet dat de NMBS hier ook een aparte formule voor heeft: http://www.belgianrail.be/nl/bedrijven/railease.aspx ?
Dit kost mogelijk niet méér voor je werkgever dan te dwingen om een keuze te maken.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Reclame

Terug naar “Andere”