Ziek tijdens schorsing RVA

azqw
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

Ziek tijdens schorsing RVA

#1 , 20 feb 2017 15:59

Heb je recht op een ziekte uitkering van de CM als je ziek bent geworden tijdens een schorsing van 4 weken van de RVA en dat die schorsing pas gekend is na dat je ziek bent geworden als gecontroleerde werkloze?

Ik neem aan van wel, aangezien een periode van ziekte tijdens een schorsing van de RVA de schorsing zal verlengen met de duurtijd van de ziekte. Indien neen; dan is dat 'een dubbele straf,' denk ik dan?

Detail: de ziekte is gestart binnen de 30 dagen na het einde van een arbeidsovereenkomst.

Maar wat is de waarheid?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
azqw
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 feb 2017 09:50

Niemand die mij hierover meer info kan bezorgen? Is vrij dringend.
Alvast bedankt.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 21 feb 2017 10:51

Als het vrij dringend is, dan belt u naar het ziekenfonds. Anders wacht u even. Vrijwilligers hebben ook andere zaken te doen.

Reclame

azqw
Topic Starter
Berichten: 26
Juridisch actief: Nee

#4 , 21 feb 2017 11:03

Als het vrij dringend is, dan belt u naar het ziekenfonds. Anders wacht u even. Vrijwilligers hebben ook andere zaken te doen.
Bedankt JPV, maar uiteraard bedoelde ik dat niet zo hé :?
Ik heb nu gebeld naar CM en het is nog niet verwerkt.
Wat ik gewoon wil weten is wat de wetgeving hierover zegt?

Mijngebruikersnaam
Berichten: 46
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 mei 2017 14:26

bij ziekte wel ziekteuitkeringen, schorsingsperiode wordt verlengt met de ziekteperiode

Terug naar “Andere”