Voltijds tijdskrediet met motief opleiding: Wat in de zomer - Wat met vakantiegeld

Bookster
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

Voltijds tijdskrediet met motief opleiding: Wat in de zomer - Wat met vakantiegeld

#1 , 13 feb 2017 16:17

Beste,

Hieronder mijn situatie:

Ik bevind mij momenteel in het stelsel van voltijds tijdskrediet met motief opleiding. Het betreft hier een 3-jarige bachelor diploma aan de hogeschool. Het tijdskrediet is aangevraagd en goedgekeurd voor 1 jaar (xx/09/2016 tot xx/09/2017), maar om de 3 maanden moet ik de RVA een attest van regelmatige aanwezigheid sturen om recht te hebben op de volgende 3 maanden.

Tot de aanvang van mijn tijdskrediet (09/2016) werkte ik voltijds (reeds +- 6 jaar).

Ik heb hierover enkele vragen

1) Aangezien ik in 2016 8,5 maanden heb gewerkt, heb ik nog recht op verlofdagen in 2017 = enkel vakantiegeld. Wat gebeurt er hier mee?
2) Wat met mijn dubbel vakantiegeld?
3) Kan ik in de periode juli, augustus en deels september ook beroep doen op dit tijdskrediet als ik geen herexamens heb?

Ik heb de RVA al enkele malen gecontacteerd hierover maar op vraag 1 en 2 zeggen ze dat ik dit moet bekijken met de personeelsdienst van mijn werk. Ik werk(te) voor een KMO dus een personeelsdienst is er niet. Het sociaal secretariaat kan enkel door de zaakvoerder gecontacteerd worden.
Op vraag 3 krijg ik tegenstrijdige informatie van de RVA.

Alvast bedankt voor eventuele antwoorden!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#2 , 14 feb 2017 04:59

Bediende of arbeider?

Bookster
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#3 , 14 feb 2017 10:28

Bediende of arbeider?
Bediende

Reclame

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#4 , 14 feb 2017 13:02

Heeft je werkgever al je enkel & dubbel vakantiegeld voor dit jaar uitbetaald of nog niet? (maakt het antwoord iets gemakkelijker)

Bookster
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#5 , 14 feb 2017 13:36

Heeft je werkgever al je enkel & dubbel vakantiegeld voor dit jaar uitbetaald of nog niet? (maakt het antwoord iets gemakkelijker)
Neen, nog geen enkel of dubbel vakantiegeld ontvangen.

Bookster
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#6 , 22 feb 2017 15:35

Niemand die hier een antwoord op heeft?

Bookster
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#7 , 01 mar 2017 12:22

Niemand die hier een antwoord op heeft?
:(

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#8 , 01 mar 2017 16:26

Voor zover ik weet:
1) Aangezien ik in 2016 8,5 maanden heb gewerkt, heb ik nog recht op verlofdagen in 2017 = enkel vakantiegeld. Wat gebeurt er hier mee?
Verlofrechten die je niet opgenomen krijgt m.b.t. vorige vakantiedienstjaar, worden uitbetaald op het einde van het jaar.
2) Wat met mijn dubbel vakantiegeld?
Uitbetaald, ik vermoed in periode mei-juni, op basis van je prestaties in het vakantiedienstjaar (vorig jaar)
3) Kan ik in de periode juli, augustus en deels september ook beroep doen op dit tijdskrediet als ik geen herexamens heb?
Tenzij je het zou opzeggen, loopt je tijdskrediet gewoon door gedurende de toegewezen periode. Onafhankelijk of je herexamens hebt of niet.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Terug naar “Andere”