Probleem werkgever dienstencheques

debbie24
Topic Starter
Berichten: 31

Probleem werkgever dienstencheques

#1 , 02 feb 2017 09:12

Beste,

Ik werk als huishoudhulp met dienstencheques.
Ik heb een contract van onbepaalde duur (we werken met contracten per klant).
Onlangs had ik op een dag geen klant, normaal krijgen we dan vervanging of blijf je onbetaald thuis. De dagen ervoor meermaals contact gezocht met bureau om te vragen wat er van mij verwacht werd maar kreeg geen reactie. Ik ging ervan uit dat ik dan maar onbetaald thuis bleef, had ook nergens een contract voor die dag.
Merk ik op de dag zelf dat bureau mij de vorige dag rond 16u had opgebeld en mij een vervanging had toegewezen en om bevestiging vroeg. Ik ben niet vergroeid met mijn gsm, 's avonds was die plat, ganse nacht in lader en daardoor pas s morgens te laat gezien.
Heb dit laten weten; dat ik er onmogelijk kon geraken, en eisten ze dat ik toch zorgde dat ik ging werken. Nu, dat heb ik niet gedaan. Ik heb nooit bevestigd, had het simpelweg niet gezien, zelf in de dagen vooraf meermaals gevraagd wat er van mij verwacht werd.
Kunnen ze mij hiervoor iets maken? Er is dus geen contract voor die dag, bij die klant, er werd me duidelijk om bevestiging gevraagd, die ik nooit heb gegeven.

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
LeenW
Berichten: 12813

#2 , 02 feb 2017 10:14

Staat in uw overeenkomst iets over bereikbaarheid?

debbie24
Topic Starter
Berichten: 31

#3 , 02 feb 2017 10:25

Staat in uw overeenkomst iets over bereikbaarheid?