Tussenkomst woon-werkverkeer - niet dagelijks openbaar vervoer

Robert3000
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

Tussenkomst woon-werkverkeer - niet dagelijks openbaar vervoer

#1 , 31 jan 2017 10:23

Ik werk als vastbenoemd personeelslid voor een openbaar bestuur in het Brussels gewest, en ga iedere dag met de auto werken.
Binnenkort gaat mijn echtgenote 4/5de werken, en gaat zij 1 dag per week die auto nodig hebben om de kinderen van en naar school te brengen.
Ik wil die ene dag per week met het openbaar vervoer gaan werken (De Lijn + MIVB). Een abonnement heb ik dus niet nodig, dagtickets zijn goedkoper.

Moet de werkgever dit terugbetalen?

Op de personeelsdienst beweert men dat dit enkel moet als ik "gewoonlijk" het openbaar vervoer neem. Voor 1 dag/week willen ze dit niet doen.

(Ik ben niet op de hoogte van enige CAO die van toepassing is bij ons)

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 31 jan 2017 11:24

Word je anders je auto vergoeding betaald ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Robert3000
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 31 jan 2017 12:04

Nee. Maar ik dacht dat autovergoeding niet verplicht was, terwijl men wel zegt dat openbaar vervoer-abonnementen wel (minstens gedeeltelijk) moeten terugbetaald worden.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 31 jan 2017 14:45

Een administratie op zetten voor 3 a 4€ per week voor 1 werknemer?

De lijn kost met een ritten kaart 14€ voor 10 ritten wat neer komt op 2,8€ per dag!!

De mivb met een 10 ritten kaart de zelfde prijs, wel met een MOBIC kaart dat je kan kopen 5€ blijft zeer lang geldig waar je u ritten kan opzetten .

Dus de twee ts samen is max 5,6€ per dag(week) , daar kan je nooit met een auto voor rijden, ga je daar al die administratie voor laten doen ?
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”