aankoop steunzolen

stevennoppe
Topic Starter
Berichten: 24

aankoop steunzolen

#1 , 18 jan 2017 09:16

Wie weet dit en belangrijker, waar kan ik dit terug vinden in de wetgeving :

Is de werkgever verplicht de steunzolen terug te betalen die passen in de veiligheid schoenen?

Als ex-preventie adviseur weet ik dat je als werkgever er voor moet zorgen dat je werknemers op een veilige en ergonomische manier moeten kunnen werken enz...
Maar deze definitie kan aldus zeer breed geïnterpreteerd worden.
In het KB van de PBMs vind ik ook niet direct een duidelijk antwoord op mijn vraag.

Iemand die me verder kan helpen?

dank bij voorbaat

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
katwezel
Berichten: 375

#2 , 18 jan 2017 11:53

Het is eigenlijk eenvoudig , te volgen procedure 1. voorschrift geneesheer 2. betrokken persoon dient door arbeidsgeneesheer onderzocht te worden 3. arbeidsgeneesheer geeft attest ,, geschikt voor werk mits .......aan werkgever ,4.normaal dient de werkgever dan te zorgen voor aangepast PBM , opgelet de werkgever heeft de keuze van waar en hoe de aankoop wordt gedaan , groetjes vanuit de witte (koude) ardennen

mava105
Berichten: 22257
Juridisch actief: Nee
Locatie: Regio Leuven

#3 , 18 jan 2017 15:42

Klopt. Had ooit een aanvraag ingediend bij mijn werkgever voor een andere bureelstoel met betere rugsteun. Had last van de rug na een arbeidsongeval. Had een attest van het ziekenhuis. Na onderzoek door de bedrijfsarts, en zijn goedkeuring, mocht ik zelf samen met de bedrijfsergonoom naar een stoelenfabrikant in Nederland, om er verschillende stoelen uit te proberen en te testen. Mocht zelfs de kleur kiezen. 14 dagen later werd mijn nieuwe stoel, bijna op maat gemaakt, geleverd. Ik kreeg zelfs een speciaal kussen voor in mijn bedrijfsvoertuig (lease), maar heb dat niet zo lang gebruikt, omdat het meer hinderde dan hielp..

Reclame


Terug naar “Andere”