loon beslag wegens artikel5 &3

leblon stephanie
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

loon beslag wegens artikel5 &3

#1 , 17 jan 2017 17:35

ik ben al ziek sinds oktober, en in november ben ik nog 1 dag gaan werken, maar daarna terug ziek gevallen

ik heb iedere keer, mijn overste gecontacteerd telefonisch en via mail, dat ik afwezig was wegens ziekte

op 17/11 was ik nog steeds ziek, mijn overste ingelicht en op 18/11 bij de arts geweest en een ziekte briefje gekregen voor 18/11 tem 25/11, dit opgestuurd, maar ik had 18/11 veranderd naar 17/11 daar ik dit aan de arts had gevraagd, maar ze had het verkeerd genoteerd.

dit ook op tijd via mail verstuurd naar mijn overste, naar het p-loket en naar de arbeidsgeneeskundige dienst

begin januari kreeg ik een gewone brief dat ik geen attest had voor 17/11, mits ik dacht van ja ze hebben wel een attest gekregen en het is een eerste dag ziekte, dan kan er beroep gedaan worden op 1 dag ziekte, dan kan het geen kwaad. na 25/11 heb ik nog attesten binnen gebracht daar ik nog steeds ziek ben

ik krijg nu een brief dat ik onwettig afwezig ben tot nu , de periode die ze wel al uitbetaald hebben dus voor november zullen ze later regulariseren.

kan dit ? is dit wettelijk, want ik heb gemeld dat ik ziek was, ik heb mijn ziektebriefjes binnen gebracht via mail. Ze hebben ook hun brieven nooit aangetekend verzonden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
puttemanp
Berichten: 613

#2 , 17 jan 2017 19:27

18/11 bij de arts geweest en een ziekte briefje gekregen voor 18/11 tem 25/11, dit opgestuurd, maar ik had 18/11 veranderd naar 17/11 daar ik dit aan de arts had gevraagd, maar ze had het verkeerd genoteerd.
Maw, je had geen wettiging voor jouw afwezigheid op 17/11. Je hebt zelf de datum aangepast op jouw attest. Dit is schriftvervalsing.
Je mag eigenlijk van geluk spreken dat je niet ontslaan bent om zware fout.

P.

leblon stephanie
Topic Starter
Berichten: 2
Juridisch actief: Nee

#3 , 17 jan 2017 19:44

ik heb op 17/11 een mail gestuurd naar personeelsdienst dat ik afwezig was wegens ziekte, en het ziektebriefje meegemaild
ik weet dat ik het niet had mogen veranderen, maar de arts was verkeerd, ik ben op 17/11 bij haar geweest en die dag een briefje gekregen, maar ze had haar gemist van datum, maar wel op 17/11 gebeld en gemaild dat ik ziek was, dus niet onwettig afwezig,

Reclame

Franciscus
Berichten: 38592

#4 , 17 jan 2017 20:26

Is valsheid in geschriften ( officieel getuigschrift) en het gebruik ervan.
Niet mis is een correctioneel misdrijf .... straffen zijn niet min.

Blaatpraat
Berichten: 3793

#5 , 18 jan 2017 09:27

Correcte manier was om terug te gaan naar de dokter, en een correctie te vragen.
Dokter zal hier geen visite voor vragen.

Nu kun je nog steeds proberen om terug te gaan voor een correctie, maar aangezien dit al 2 maanden in het verleden ligt, weet ik niet of de dokter dit zomaar nog zal doen.

Didymus
Berichten: 2061

#6 , 18 jan 2017 10:09

Waarom zou de dokter dat niet doen? Huisartsen (beter gezegd hun medische software) houden minutieus bij wie ze op welke dag zien, waarvoor en welke attesten/voorschriften ze afleveren. De arts in kwestie kan makkelijk haar vergissing zelf vaststellen en ze hoeft nergens over te liegen als ze TS inderdaad op 17/12 heeft onderzocht.
"sowieso" schrijf je zo.

Terug naar “Andere”