Poetsen met dienstencheques : bureel poetsen

Mariette
Topic Starter
Berichten: 2507

Poetsen met dienstencheques : bureel poetsen

#1 , 16 jan 2017 09:38

Vraagje van iemand die als poetshulp wordt uitgezonden door een poetsbureau:

Ik mag bij mensen thuis nooit een bureel poetsen indien die mensen een eigen zaak hebben.
Maar waarom mag het bureel waar ik voor werk dan wel eisen dat ik dat bureel ga poetsen?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 16 jan 2017 09:42

Word je betaald met diensten cheques als je het bureel van je baas poetst ???
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Mariette
Topic Starter
Berichten: 2507

#3 , 16 jan 2017 15:38

ha ja, het maakt dan deel uit van het wekelijkse programma, ze wordt dan met dienstencheques betaald.

Reclame

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#4 , 16 jan 2017 15:45

Maar heb je de boekhouding gezien waar diensten cheques op zijn naam van de werkgever in zit ?

Naar wat ik weet, kan deze werkgever zelf geen diensten cheques kopen, en dit om fraude uit te sluiten.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Tope
Berichten: 916

#5 , 16 jan 2017 21:01

Ik werk al 10 jaar met hetzelfde dienstenchequebedrijf en ik heb ondertussen geleerd dat, als een poetshulp met dienstencheques zonder opdracht valt omdat de klant afwezig is, het dienstenchequebedrijf eerst een vervangende opdracht zoekt. Indien er niks gevonden wordt, dan wordt deze poetshulp ingeschakeld voor het onderhoud van hun eigen locaties, de strijkcentra, enz. Dit voorkomt dat de poetshulp moet gaan stempelen en minder inkomen heeft. Hoe ze dit qua belastingen oplossen, is mij een raadsel.
Ik ken een poetsbedrijf dat werkt met dienstencheques, maar waar de poetshulp wel burelen mag poetsen en zij ook beschikt over een leasingwagen. Prijskaartje: € 4 + BTW per uur bovenop de prijs van een dienstencheque.
Hoe die dat regelen is mij nog een groter raadsel.

Mariette
Topic Starter
Berichten: 2507

#6 , 18 jan 2017 15:05

Het lijkt dus standaard praktijk?

Nu ja, probleem is dat de persoon in kwestie een gegeerde poetsvrouw is, en steeds wordt ingeroepen als vervanging, terwijl zij in feite liever al eens een dagje tussendoor technisch werkloos zijn zijn, zoals haar andere (minder goed presterende) collega's.

Milo72
Berichten: 1016

#7 , 18 jan 2017 15:13

technisch werkloos zijn is geen gunst, en geen alternatief voor een dagje verlof.
Ik ben geen jurist - mijn posts zijn dus enkel gebaseerd op mijn eigen mening en gezond verstand

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#8 , 18 jan 2017 15:46

Je kan geen bedrijfsruimten kuisen als dienstdncheque-werknemer.

denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#9 , 18 jan 2017 15:53

Je kan geen bedrijfsruimten kuisen als dienstdncheque-werknemer.
Dit is normaal !

Maar moet de werkgever van de diensten cheques dan iemand speciaal aanwerven om zijn lokalen te kuizen, want dit is de vraag van T.S
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Terug naar “Andere”