recht op gewaarborgd loon

Kmol
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

recht op gewaarborgd loon

#1 , 15 jan 2017 17:00

Ik ben 2 januari terug beginnen werken na een ongeval waardoor ik 6maand heb thuis gezeten.
Voor mijn planning van januari hebben ze me ingepland in economische werkloosheid.
Nu ben ik de periode van 10/01 tot 14/01 geveld geweest door een griep.

Ik heb dit doorgegeven aan mijn werkgever, en normaal bij ziekte wordt de planning dan aangepast naar "Gewaarborgdloon 1ste week Ziekte"
Echter staat er nu "Ziekte > 30 dagen" op mijn planning voor die dagen.

Ik heb tussentijds al wel gewerkt (voor 10/01), heb ik dan normaal voor die dagen geen recht op gewaarborgd loon? of is dat anders doordat ik met die EW zit?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 16 jan 2017 09:07

Standaard wordt er uitgegaan dat als je binnen de 14 dagen na ziekte terug thuis bent, dit dezelfde ziekte is, en je periode van gewaarborgd loon (die hier al uitgeput was) blijft doorlopen.

Als dit niet het geval is, zou de huisarts dit duidelijk op het attest moeten zetten.
Normaal wordt dit gedaan door de vermelding “De oorzaak van de tweede ver­schilt van die van de eerste ongeschiktheid." erop te plaatsen.

Nu zou je kunnen stellen dat een ongeval en een griep sowieso al niet hetzelfde zijn.
Maar weet diegene die de administratie doet bij jullie dit ook?
Sowieso zou ik dit eens aankaarten, want je hebt recht op gewaarborgd loon normaal gezien.

Reclame

Terug naar “Andere”