Arbeidscontract

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

Re: Arbeidscontract

#16 , 16 jan 2017 18:43

Ik blijf toch nog steeds met 6 overuren de zaterdagen? Ik werk van maandag t.e.m vrijdag van 13:00 tot 19:00 dan kom ik aan mijn 30u/week, dan heb ik nog de 2 zaterdagen 2*3u.
deeltijdsen mogen gemiddeld 3u meer presteren per week dan overeengekomen in een referteperiode van 3 maanden, zonder dat er recht is op overurenloon.

deze discussie is wel ondergeschikt, omdat je met een verboden terbeschikkingstelling zit
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Br0
Berichten: 3

#17 , 17 jan 2017 10:10

Ik blijf toch nog steeds met 6 overuren de zaterdagen? Ik werk van maandag t.e.m vrijdag van 13:00 tot 19:00 dan kom ik aan mijn 30u/week, dan heb ik nog de 2 zaterdagen 2*3u.
Deeltijdsen mogen gemiddeld 3u meer presteren per week dan overeengekomen in een referteperiode van 3 maanden, zonder dat er recht is op overurenloon.

deze discussie is wel ondergeschikt, omdat je met een verboden terbeschikkingstelling zit

Deeltijdsen mogen gemiddeld 3u meer presteren per week dan overeengekomen in een referteperiode van 3 maanden, zonder dat er recht is op overurenloon.

deze discussie is wel ondergeschikt, omdat je met een verboden terbeschikkingstelling zit[/quote]

Met moet hier een onderscheid maken tussen een variabel dan niet een vaste werkrooster.

Bij een variabel werkrooster bedraagt het aantal "meeruren" 3u/week vermenigvuldigen met het aantal weken in de referteperiode (meestal 13 weken).
Indien men werkt in een vaste uurregeling bedraagt het krediet 12u. Bij overschrijding is de werkgever overloon verschuldigd op grond van artikel 29, § 3 van de arbeidswet (deze laatste verwijst naar KB van 25 juni 1990).

Men kan uit bovenstaande onmogelijk concluderen dat het hier gaat om een geval van verboden terbeschikkingstelling. In sommige gevallen is tbs toegelaten.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#18 , 17 jan 2017 16:28

In sommige gevallen is tbs toegelaten.
tot welke sommige toegelaten gevallen zou het volgens u dan behoren?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Reclame

Br0
Berichten: 3

#19 , 17 jan 2017 20:52

Ik verwijs hiervoor naar art. 32 van de wet op tijdelijke arbeid. De voorwaarden zijn streng, maar het kan.

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#20 , 17 jan 2017 21:39

Ik verwijs hiervoor naar art. 32 van de wet op tijdelijke arbeid. De voorwaarden zijn streng, maar het kan.
ik lees;
zijn vaste werknemers voor een beperkte tijd ter beschikking
uitzonderlijk ter beschikking wordt gesteld van een gebruiker

denk dat dit verre van overeenstemt met 95% van de arbeidsduur
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Br0
Berichten: 3

#21 , 17 jan 2017 21:46

Ja kan best wel zijn maar dan neemt niet weg dat het kan :-)
Voor topicstarter zal hel niet het geval zijn vermoed ik.

Bart Vissers
Berichten: 1564
Juridisch actief: Nee

#22 , 18 jan 2017 12:54

deze discussie is wel ondergeschikt, omdat je met een verboden terbeschikkingstelling zit
Ik mis toch nog de informatie van TS om te durven stellen dat het hier al om een TBS gaat.
TS is ingeschreven bij bedrijf x gedurende 30 u per week
TS werkt voor dezelfde werkgever voor bedrijf y gedurende 6 u per maand.

Voor mij nog altijd niet duidelijk of het om aparte contracten gaat. En wie de contractuele werkgever is voor de 6 u per maand. En wie dan het feitelijk gezag uitoefent gedurende die 6 u per maand in welke hoedanigheid. En of het niet over (onder)aanneming gaat.

TS zou hierover toch enig uitsluitsel kunnen verschaffen.
Ik heb absoluut geen probleem met foute antwoorden. Ik maak ze ook. Dat is een leerproces.
Wat me wel stoort zijn zij die eigenlijk wel beseffen dat ze fout zaten, maar stijfkoppig volhouden zonder een juridische onderbouw te geven.

Jan-W
Topic Starter
Berichten: 6
Juridisch actief: Nee

#23 , 18 jan 2017 22:48

deze discussie is wel ondergeschikt, omdat je met een verboden terbeschikkingstelling zit
Ik mis toch nog de informatie van TS om te durven stellen dat het hier al om een TBS gaat.
TS is ingeschreven bij bedrijf x gedurende 30 u per week
TS werkt voor dezelfde werkgever voor bedrijf y gedurende 6 u per maand.

Voor mij nog altijd niet duidelijk of het om aparte contracten gaat. En wie de contractuele werkgever is voor de 6 u per maand. En wie dan het feitelijk gezag uitoefent gedurende die 6 u per maand in welke hoedanigheid. En of het niet over (onder)aanneming gaat.

TS zou hierover toch enig uitsluitsel kunnen verschaffen.
Er zijn geen aparte contracten. Ik ben ingeschreven bij bedrijf y als arbeider (30u/week + 6u/maandelijks zaterdag ).
Bedrijf x pc 321
Befrijf y pc 330.04

I.v.m de zaterdag kan mijn werkgever mij verplichten om systematisch te komen werken als ik wekelijks aan mijn 30u kom zoals vermeld in mijn contract? In mijn contract staat wel een uurrooster inclusief de zaterdag.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#24 , 19 jan 2017 10:17

U moet uw uurrooster doen. Dus ook de zaterdag. Alle andere uren die u doet zijn uren die u mogelijks kan weigeren (pas op: niet altijd, wel zeker de systematiek ervan), maar de zaterdag kan u dus niet weigeren.

Dat laatste is u ondertussen al een aantal keer gezegd hier.

Terug naar “Andere”