medisch ontslag en ontbreken arbeidsgeneeskunde

lermon
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

medisch ontslag en ontbreken arbeidsgeneeskunde

#1 , 10 jan 2017 12:21

Na een lastig parcours van meer dan 11 jaar bij een firma met interne hevige ruzies en handgemeen tussen de 2 zaakvoerders met tussenkomst van de politie, klacht bij de arbeidsrechtbank van de ene zaakvoerder tegen de andere, besluit de geneesheer van het ziekenfonds dat ik niet meer kan werken bij deze firma en vraagt het medisch ontslag. Ik was hun enige arbeidskracht. De firma is niet aangesloten bij een arbeidsgeneeskunde en vertikt het om het medisch ontslag uit te voeren. Ik vraag hulp bij alle officiële instanties, maar krijg die niet : overal zegt men dat het verplicht is aangesloten te zijn bij een arbeidsgeneeskunde. 5 maanden na de aanvraag voor medisch ontslag kan ik uiteindelijk naar een arbeidsgeneesheer. Hij neemt geen beslissing en stuurt mij naar een socio-psychisch preventiedeskundige . Deze stelt een conciliatie voor en ik aanvaard. Na 3 maanden heeft de firma hiervoor geen datum kunnen vastleggen en stap ik naar een advokaat. Ondertussen ben ik ongewettigd afwezig voor mijn werkgever, heeft hij een essentiële eenzijdige wijziging in mijn arbeidscontract aangebracht, enz... De advokaat begint een rechtszaak die tot vandaag nog steeds bezig is.
Het ziekenfonds heeft nog twee ziekteperiodes aanvaard in deze periode, maar niet betaald omdat ik mijn sociale rechten verloren ben. Bij het einde van deze ziekteperiodes besliste de geneesheer dat ik het werk moest hervatten ditmaal zonder te specifiëren dat dit niet meer bij de huidige werkgever kon (dus moest ik terug naar de firma waar ik nog steeds tot op de dag van vandaag ingeschreven ben). Deze twee beslissingen heb ik betwist bij de griffie van de arbeidsrechtbank.
In dezelfde periode werd ik behandeld voor depressie : psychiater, geneesmiddelen, psycholoog.
Vindt U dat de 2 laatste beslissingen van de geneesheer van het ziekenfonds gerechtvaardigd waren ?
Hij aanvaardt mijn depressie, maar zonder dat de oorzaak ervan verdwenen is, verklaart hij mij genezen en stuurt hij mij terug naar de firma terwijl bij zijn beslissing na de eerste ziekteperiode hij specifiek verklaarde "arbeidsgeschikt maar niet bij de huidige werkgever en dit definitief".

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Berichten: 15927
Juridisch actief: Nee

#2 , 10 jan 2017 14:54

Dit zal toch een rechter moeten uit maken of de beslissing van den adviseur terecht of niet terecht is.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

Terug naar “Andere”