Opzegtermijn hospitalisatieverzekering en eindejaarspremie

Bolhoofd
Topic Starter
Berichten: 1
Juridisch actief: Nee

Opzegtermijn hospitalisatieverzekering en eindejaarspremie

#1 , 08 dec 2016 12:13

Als bediende ga ik binnenkort ontslag nemen en mijn opzegtermijn zal 3 weken duren.

Ik heb een hospitalisatieverzekering bij DKV via mijn werkgever. Nu is er wel ongelukkig een operatie gepland die tijdens de opzegtermijn zal uitgevoerd worden. Ik zal niet langer dan 2 dagen in het ziekenhuis verblijven. Ik heb nog geen nieuw contract getekend bij een andere werkgever.

Nu, mijn vraag is. Aangezien mijn operatie uitgevoerd wordt terwijl ik nog tewerkgesteld ben bij mijn werkgever (tijdens opzegtermijn), veronderstel ik dat de operatie nog steeds gedekt is? De hospitalisatieverzekering zal opgezegd worden, vermoed ik. Maar aangezien ik nog steeds verzekerd was tijdens de operatie zelf, zal dit nog steeds gedekt zijn?

De eindejaarspremie wordt uitbetaald indien de werknemer nog steeds in dienst is. Mijn werkgever is van plan de eindejaarspremie uit te betalen tijdens mijn opzegperiode. Ook hier zal deze nog steeds uitbetaald worden aangezien ik nog steeds tewerkgesteld ben (tijdens opzegtermijn)?

Alvast bedankt.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3795

#2 , 09 dec 2016 09:11

1 belangrijke regel: zolang je opzeg loopt, ben je in dienst, en heb je nog je voordelen dus.

1) hospitalisatie: klopt wat je zegt normaal gezien.
Deze zou dus nog moeten tussen komen.
Wat er mee zal gebeuren na je uitdiensttreding hangt af van polis tot polis.
Sommige laten bijvoorbeeld toe dat je nog steeds op die werkgeverspolis blijft, tegen een eigen bijdrage, sommige laten dit niet toe.

2) eindejaarspremie hangt af van je sector en dergelijke.
In de meeste sectoren krijg je deze pas als je minstens 6 maanden in dienst geweest bent, en op 31 december nog steeds in dienst bent.
Dat eerste is het geval, dat laatste zal ook het geval zijn, aangezien je je ontslag nog niet genomen hebt.

JPV
Berichten: 14657
Juridisch actief: Ja

#3 , 09 dec 2016 14:47

1. Als je 2 jaar via de werkgever een hospitalisatieverzekering hebt, is het een recht om bij ontslag individueel verzekerd te zijn.

Reclame

Tope
Berichten: 916

#4 , 09 dec 2016 18:28

Informeer je goed over de mogelijkheden. Mijn hospitalisatieverzekering loopt gewoon verder sinds mijn oppensioenstelling.

Terug naar “Andere”