Tijdsregistratie

oham
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

Tijdsregistratie

#1 , 02 dec 2016 11:23

Goedemorgen allemaal,

Vraag in verband met tijdsregistratie.
Ik ben iemand die werkt voor een consultancy bureau en momenteel werk ik voor hun als externe voor een overheidsbedrjf.
Elke dag kom ik met de wagen naar het werk en om binnen en buiten te komen moet ik badgen.
Dit telt dan ook voor mijn tijdsegistratie.
Als ik niet badge kan ik dus vanzelf sprekend niet binnen of buiten met de wagen.
Toch laat het systeem het enkele keren per maand afweten en wordt de tijdsregistratie niet opgenomen.
Nu vraagt de afdelingschef mij elke dag als ik binnen kom en vertrek hem met een vast toestel hem op te bellen zodat hij een gemiste oproep heeft.
In hoeverre is dit wettelijk?
Cru gezegd ik kan er toch niks aan doen dat hun systeem van tijdsregistratie niet werkt naar behoren.
De vaste werknemers hebben hier geen probleem mee omdat zij andere tijdregistratie software gebruiken.
Wat doe ik hier best mee aangezien ik als externe ook snel opzij kan gezet worden.

Mvg Olivier

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
jef007
Berichten: 1681

#2 , 02 dec 2016 11:44

wordt jij dan nog geevalueerd volgens uw tijdsregistratie en niet op uw prestaties?
ook cru gesteld : als jij binnengadged, dan ben je aan het werk?

oham
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#3 , 02 dec 2016 11:49

Ik wordt inderdaad geevalueerd op mijn tijdsregistratie en niet op prestaties.
Als ik binnen badge ben ik inderdaad aan het werk.

Reclame

LeenW
Berichten: 12828

#4 , 02 dec 2016 11:52

Stel zelf een betere oplossing voor?

oham
Topic Starter
Berichten: 3
Juridisch actief: Nee

#5 , 02 dec 2016 12:00

Had ik gedaan, onder andere een app die je op je gsm automatisch je tijdsregistratie doet op basis van gps locatie.
Maar wil hij niet accepteren.
Ook willen ze ons niet in het software systeem mee plaatsen van de vaste werknemers.

LeenW
Berichten: 12828

#6 , 02 dec 2016 12:08

Tja, met gps op gsm valt gemakkelijk te knoeien, dus dat begrijp ik wel dat hij dat niet wil.

Wat is eigenlijk de reden dat u moeilijk doet over het inbellen? Dat lijkt mij eigenlijk een vrij normale oplossing.

Gebruiker21
Berichten: 10787
Juridisch actief: Nee

#7 , 02 dec 2016 14:39

Wat zegt uw werkgever (= consultancy bureau) hierover? Als zij zeggen dat je de aanwijzingen van dat afdelingshoofd moet opvolgen, dan is dit zo en moet jij je hier aan houden.

Jij ondervind toch geen enkel nadeel aan dit systeem? Je moet gewoon die persoon bellen, maar dit gebeurt tijdens de werkuren en niet tijdens jouw vrije tijd...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”