Maximale arbeidsduur

sethje4
Topic Starter
Berichten: 81

Maximale arbeidsduur

#1 , 01 dec 2016 12:38

Mag een werkgever je langer dan 13 uur op een dag laten werken?
Ik zou om 5 uur 's morgens moeten beginnen en om 18u30 moeten stoppen waarschijnlijk. Dit zijn niet mijn normale uren.

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 dec 2016 15:49

Mag een werkgever je langer dan 13 uur op een dag laten werken?
Ik zou om 5 uur 's morgens moeten beginnen en om 18u30 moeten stoppen waarschijnlijk. Dit zijn niet mijn normale uren.
er zijn in de arbeidswet enkele uitzonderingen opgesomd wanneer het mogelijk is, u zal ook niet 13,5u non stop werken hé want er moeten minstens 2 pauzes zijn

je werkgever heeft zojuist u een ferme cadeau gedaan, als dit eenmalig is zou je wel een tegenprestatie mogen leveren
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Ice
Berichten: 240

#3 , 03 dec 2016 21:38

Mag een werkgever je langer dan 13 uur op een dag laten werken?
Ik zou om 5 uur 's morgens moeten beginnen en om 18u30 moeten stoppen waarschijnlijk. Dit zijn niet mijn normale uren.
Wat zegt je arbeidsovereenkomst die je hebt getekend bij aanwerving? Werkweek van.....38 u of wat?
In welke hoedanigheid ben je aangeworven? Gaat het over een specifieke job met eventueel nood aan glijdende uren of enige uitzondering op arbeidstijd?
En wat zijn dan je 'normale uren'?

Met weinig informatie kan er ook weinig gezegd worden...
je werkgever heeft zojuist u een ferme cadeau gedaan, als dit eenmalig is zou je wel een tegenprestatie mogen leveren
Waar slaat dit op?

Reclame

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 dec 2016 10:49

je werkgever heeft zojuist u een ferme cadeau gedaan, als dit eenmalig is zou je wel een tegenprestatie mogen leveren
Waar slaat dit op?
volledige eindejaarspremie + akkoord opzeggingsperiode vroeger beeindigen zonder verbrekingsvergoeding te hoeven betalen zodat die bij zijn nieuwe werkgever vroeger kan beginnen. daar mag wel eens een tegenprestatie tegenover staan, vind je niet?
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Ice
Berichten: 240

#5 , 04 dec 2016 12:09

je werkgever heeft zojuist u een ferme cadeau gedaan, als dit eenmalig is zou je wel een tegenprestatie mogen leveren
Waar slaat dit op?
volledige eindejaarspremie + akkoord opzeggingsperiode vroeger beeindigen zonder verbrekingsvergoeding te hoeven betalen zodat die bij zijn nieuwe werkgever vroeger kan beginnen. daar mag wel eens een tegenprestatie tegenover staan, vind je niet?
Waar haal je dat?
De vraag was:
Mag een werkgever je langer dan 13 uur op een dag laten werken?
Trouwens: de eindejaarspremie is afhankelijk van de goodwill van de werkgever, het is geen wettelijke verplichting meer? Of vergis ik mij?
Waarom zou er een tegenprestatie moeten geleverd worden door de werknemer voor wettelijke bepalingen waarvoor de werkgever akkoord ging?
Eerst akkoord gaan zodat de werknemer zogezegd vroeger bij zijn nieuwe werkgever kan beginnen om dan in ruil een werkdag van 13 uur op te leggen? :roll:

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#6 , 04 dec 2016 14:50

Waar haal je dat?
viewtopic.php?f=9&t=76410

eindejaarspremie is nooit wettelijk geregeld geweest, opzeggingsperiodes wel. men mag dan ook niet uit het oog verliezen dat soms zo'n akkoordjes wel eens nietig kunnen zijn als ze onder de loep van een advocaat komen liggen.
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Ice
Berichten: 240

#7 , 04 dec 2016 18:41

Ah, ok, bedankt....is soms verwarrend als er verder wordt gegaan in een andere topic...

Terug naar “Andere”