Jaarlijkse vakantie meenemen naar nieuwe werkgever

herc
Topic Starter
Berichten: 4
Juridisch actief: Nee

Jaarlijkse vakantie meenemen naar nieuwe werkgever

#1 , 29 nov 2016 12:02

Toen ik enkele weken geleden gestopt bij mijn toenmalige werkgever stonden er nog een 5tal dagen (38u) op mijn teller van jaarlijks verlof.

Als ik mijn vakantieattest binnenbreng bij mijn nieuwe werkgever vermoed ik dat ik nog recht heb op deze dagen. Wat als ik deze dagen niet meer opneem dit jaar?
Ik vermoed dat dit gevolgen heeft voor mijn vakantiegeld volgend jaar (dat reeds werd uitbetaald). Heeft dit ook een weerslag op mijn aantal verlofdagen voor volgend jaar of wordt dit enkel berekend op het aantal dagen dat ik dit jaar gewerkt heb?

Alvast bedankt!

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Blaatpraat
Berichten: 3793

#2 , 29 nov 2016 13:34

Als je verandert van werk, moet je werkgever je verlof uitbetalen.
Deze 5 dagen zou je dus al gekregen moeten hebben, samen met je dagen van volgend jaar.

Je mag deze 5 dagen nog opnemen dit jaar, je wordt ze doorbetaald door je nieuwe werkgever, maar dit wordt dan inderdaad verrekend met je vakantiegeld.
Als je ze niet meer opneemt, worden ze niet afgetrokken van het enkelvoudig vakantiegeld volgend jaar, en zal je dus meer overhouden.

Verlofdagen volgend jaar wordt berekend op het aantal dagen dat je dit jaar gewerkt hebt.

Reclame

Terug naar “Andere”