Onbetaald verlof

silvie30
Topic Starter
Berichten: 8

Onbetaald verlof

#1 , 23 nov 2016 16:05

Op 14 december vorig jaar begon ik te werken bij mijn huidige werkgever. Ik had toen nog 5 dagen verlof . Mijn baas zei dat ik deze niet meer kon opnemen aangezien het jaar bijna ten einde was en ik ze het jaar er op mocht nemen. De voorwaarde was wel dat ik eerst mijn betaald verlof moest opnemen. Nu is het eindelijk zover en had ik de directeur erover aangesproken dat ik deze 5 dagen onbetaald verlof in december ging nemen. Hij zei dat hij hiermee akkoord ging en ik deze maar moest doorgeven aan de verantwoordelijke. Nu is het zo dat het uurrooster voor de maand december werd uitgehangen en ik dus evenveel dagen zou dienen te werken en ze op mijn vrije dagen die 5 dagen onbetaald verlof hebben gezet. Wat heb ik hier dan aan ? Ik moet sowieso evenveel werken als de andere maanden. Ik belde dan ook meteen naar de directeur en die wist zogezegd van niks en ging het uurrooster nakijken en me contacteren. Ik heb toen thuis ook onmiddellijk een mail naar hem gestuurd dat deze dagen van onbetaald verlof gewoon op vrije dagen werden gezet ipv deze af te trekken van de te presteren dagen. Tot nu toe geen reactie van hem. Wat kan ik verder nog doen ? Vakbond?

Jureca
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Jureca begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Super0072
Berichten: 81
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 nov 2016 16:10

Moet je hem geen tijd gunnen om dit recht te zetten? Hoeveel dagen zit er tussen nu en het versturen van die mail naar de personeelsdirecteur?

silvie30
Topic Starter
Berichten: 8

#3 , 23 nov 2016 16:24

Het wordt dringend hé want hij wist dit al van januari dat ik deze op het einde van het jaar ging nemen. Heb het gevoel dat hij mij nu ontwijkt.

Reclame

silvie30
Topic Starter
Berichten: 8

#4 , 23 nov 2016 16:25

Hij ging me al van vorige week vrijdag een antwoord geven en heb nog niks gehoord

de reden
Berichten: 2938
Juridisch actief: Nee

#5 , 24 nov 2016 08:56

Wat kan ik verder nog doen ?
niks, jaarlijksverlof is niet overdraagbaar naar het volgende jaar
Deze inlichtingen zijn louter informatief en onder alle voorbehoud. Er kunnen geen rechten aan verbonden worden

Terug naar “Andere”