Beste,
Ik ben ca 6 jaren in vast dienstverband tewerkgesteld als bediende. Een functieomschrijving heb ik echter nooit ontvangen. Tijdens mijn indienstname werd er echter expliciet vermeld dat werken in het buitenland niet noodzakelijk zou zijn.
Dit heb ik echter in het verleden wel al een enkele keer gedaan (om mij toch flexibel op te stellen). Daar stond toen ook een kleine extra vergoeding tegenover. Werken in het buitenland bracht mijn werkweek immers van 40uren naar minimaal ca60 uren.
(Ik heb wel laten blijken dat ik dit niet met mijn volle zin deed)
Nu ontvang ik plots een document ter ondertekening met een functieomschrijving; daarin staat dat ik wel af en toe voor korte periodes naar het buitenland moet dienen te gaan.
Onlangs was er tevens een gesprek met mijn diensthoofd waaruit bleek dat werken in het buitenland in de toekomst geen extra vergoeding met zich mee zou brengen. Daarenboven zou de nieuwe directeur meer verwachten van mij om naar het buitenland te gaan (wat wellicht de aanleiding is voor bovenvermelde functieomschrijving). Dit wil zeggen een werkweek presteren van ca 50% meer in het buitenland voor hetzelfde loon zou moeten gebeuren. Hierdoor ben ik nog minder geneigd met bovenstaande akkoord te gaan.
Wat zijn mijn rechten/plichten in deze? Kan ik dit document weigeren, doorhalen en bij noteren dat ik met dat speficiek gedeelte van de fuinctieomschrijving (=werken in het buitenland) niet akkoord ben of dien ik dit sowieso te ondertekenen?
Alvast bedankt voor jullie advuies.
Mvg,
Tom Cootmas