Pagina 1 van 1

Feestdagen

Geplaatst: 04 okt 2016 21:12
door Darliiien
Hoi,
ik heb weer een vraagje.
Er komen deze maand 2 feestdagen aan (1 en 11 november) en ik vraag me af of ik recht heb op verlof op deze dagen?
Ik werk via wekelijkse interimcontracten voor een klantendienst. Ik heb geen idee of de dienst op die dagen open is, maar heb me laten vertellen dat je als interimmer recht op verlof op die dagen?
Kan iemand hier wat duidelijkheid in brengen voor mij?

Groetjes!

Re: Feestdagen

Geplaatst: 05 okt 2016 08:30
door Blaatpraat
Liggen beide feestdagen binnen je periode van tewerkstelling? Of vallen ze hier al buiten?

Re: Feestdagen

Geplaatst: 05 okt 2016 09:51
door de reden
18/4/1974
Art. 9. De betaling van het loon voor een feestdag, een vervangingsdag of een inhaalrustdag valt ten laste van de werkgever die de werknemer op dat ogenblik in dienst heeft.

Art. 14. (De werkgever blijft gehouden tot betaling van :
1° het loon voor één feestdag die valt in de periode van veertien dagen die volgt op het einde van de arbeidsovereenkomst of van de verrichting van de arbeid, voor zover de werknemer, zonder onderbreking die aan hem is toe te schrijven, gedurende een periode van vijftien dagen tot één maand in dienst van de onderneming is gebleven;
2° het loon voor de feestdagen die vallen in de periode van dertig dagen die volgt op het einde van de arbeidsovereenkomst of van de verrichting van de arbeid, voor zover de werknemer, zonder onderbreking die aan hem is toe te schrijven, gedurende een periode van meer dan één maand in dienst van de onderneming is gebleven.