compensatie zonder wettelijke overeenkomst

Ben1234
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

compensatie zonder wettelijke overeenkomst

#1 , 28 aug 2016 09:36

Beste,

Sinds eind december vorig jaar ben ik mee in een project gestapt bij een op dat moment bevriende kennis.
Ik noem het bewust een project omdat de vennootschap op naam van mijn kennis staat.
Wettelijk was er echter geen afspraak tussen ons beide.
Het was de bedoeling dat ik mee projecten ging trekken en dit op zelfstandige basis.
Gedurende die afgelopen maanden heb ik heel veel tijd gespendeerd in het verder uitbouwen van deze start-up.
Al die informatie heb ik heb aangeleverd heb ik ook ter mijner beschikking (aangezien het gaat om een kennisbedrijf)
Maar nu de tijd gekomen is om effectief projecten te beginnen uitvoeren (en dus betaald te worden), merk ik dat ik op zij wordt geschoven.

Kan ik hier juridisch iets mee?
Kan ik hier ergens compensatie voor ontvangen voor al het werk dat ik verricht heb in de afgelopen periode?

met vriendelijke groeten,

Ben

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
asperger
Juridisch actief: Nee

#2 , 28 aug 2016 12:22

Wettelijk was er echter geen afspraak tussen ons beide.
Je hebt bijgevolg vrijwillig wat info gesprokkeld.
Gezien noch dienstverband, noch leveringsopdracht, kunt u niet eisen dat u mag participeren in de uitvoering van toekomstige opdrachten.
"Politici verkiezen echter liever de bedenkelijke heldenstatus van betweter te belichamen tegenover die van de minus habens." (Victor Dauginet in "Het belaste land", pagina 72)

Reclame

Terug naar “Andere”