Beste,
Vorig jaar werd bij mij heupdisplasie vastgesteld aan beide kanten. De arts zei me dat ik alles bij elkaar een jaar thuis zou zijn omdat beide kanten geopereerd moesten worden. Nu duurt de revalidatie van die ene kant al bijna een jaar. Ik zou nu terug moeten gaan werken omdat ik bij het ziekenfonds anders onder invaliditeit val en nog minder uitkering ga ontvangen. Dit is financieel niet haalbaar. Ik heb nog steeds veel pijn aan de geopereerde kant maar ook aan de andere kant. Het probleem is dat ik werk als logistiek assistent in een woonzorgcentrum en dat dat fysiek heel zwaar werk is. Een dokterbriefje voor heffen en tillen even te vermijden is geen optie want dat werkte vorige keer als een rode lap voor de hoofdverpleegkundige. Nu met die ene kant die nog geopereerd moet worden en het feit dat ze al enkele jaren redenen zoeken om alle logistieken te ontslaan, heb ik nu schrik wat er gaat gebeuren als ik terug ga. Het zware werk gaat zowiezo niet lukken, dat voel ik hier thuis ook.
Is ontslag nemen om medische redenen een optie?
Wat zijn voor mij concreet de gevolgen hiervan?
Ik ben reeds op zoek naar een andere job in de zorgsector omdat mijn hart in de zorg ligt.
Als ik orthopedagogie ga volgen werk ik ook nog in de zorg maar is het fysiek wel haalbaar.
Wat raden jullie mij aan?
groetjes