Hoi iedereen
Ik ben student en begin deze week met een studentenjob. Ik ben enorm verward rond de wetgeving voor studentenarbeid.
Om een laag RSZ-tarief te kunnen genieten mag je niet meer dan 23 dagen in de maanden juli - augustus - september werken en ook niet meer dan 23 dagen in de overige maanden (1ste, 2de en 4de kwartaal)
Met mijn baas heb ik hierover gesproken en hij beweert dat als ik meer dan 23 dagen werk onder het jaar ( 1ste, 2de en 4de kwartaal) ik geen hogere RSZ-kosten moet betalen, dat hij enkel hogere RSZ-kosten moet betalen? Klopt dit wel?
Ik wil gewoon weten wat mij het voordeligste uitkomt. Ik zou zo'n 5 keer per maand kunnen werken en dit voor 7 maanden in het 1ste, 2de en 4de kwartaal en daarnaast wil ik ook nog in de zomervakantie werken. Wat komt mij dan het voordeligste uit? De 23 dagen in beide gevallen niet overschrijden of gewoon meer dan dit werken, RSZ-bijdragen, bedrijfsvoorheffing betalen ...?
Daarnaast als ik zoveel zou werken heb ik schrik om over een bepaald bedrag te komen en dat dat dan een bepaald nadeel inhoudt, maar weet niet welk?
Wie kan mij alsjeblieft helpen?
Vriendelijke groetjes