zelfstandige consulente

nattemieke
Topic Starter
Juridisch actief: Nee

zelfstandige consulente

#1 , 07 apr 2016 10:24

Graag jullie advies :

Mijn dochter gaat op dit moment nog naar school. Zij heeft een aanbod gekregen om zich als zelfstandige consulente te vestigen.
In juni zou ze afstuderen. Voor al haar kansen zo gaaf mogelijk te houden, wil ik mij zo goed mogelijk bevragen

Ik weet ondertussen al dat zij dit niet kan doen als bijberoep maar wel als hoofdberoep en dat haar inschakelingstijd verder loopt. Op basis van haar studie kan zij voor haar 25 ste verjaardag zich inschrijven op de RVA voor haar inschakkelingsvergoeding.

Mijn vragen zijn als volgt :

waar dient zij op te letten als zij dit zou doen ?
welke addertje schuilen er achter dit verhaal ?
welk advies zouden jullie haar hier kunnen geven ?

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 11 apr 2016 07:31

zonder te weten over welke "zelfstandige consulentenpraktijk" het gaat, kunnen we onmogelijk iets deftigs zeggen.

Super0072
Juridisch actief: Nee

#3 , 11 apr 2016 08:10

Hmm, ik, als voorzichtige loontrekkende, heb toch mijn twijfels bij "zelfstandig consulente"...Ik denk dan direct aan die oplichterspraktijken waarin men bergen goud belooft door het verkopen van verzekeringen, dieetproducten,...

Het kan natuurlijk ook een legitiem geval zijn, zonder meer info kan je niet meer zeggen.

Maar is het niet beter voor jongeren om eerst de studie af te maken, dan enkele jaren ervaring opdoen, en dan daarna eventueel zelfstandig te worden?

Reclame

Terug naar “Andere”